נגישות
נגישות

טיול בשביל הבעל בסטף: קולינריה משובחת, טרסות ומים!

נופים חקלאיים, מבנים עתיקים, מעיינות וגם מסעדות מומלצות בהרי ירושלים - את כל הטוב הזה תמצאו בשביל הבעל בסטף וסביבתו, מסלול מושלם לשנה חדשה ומושלמת!

מיטיבי לסת חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 12/09/2022, 11:39
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מדור מיטיבי לסת בשיתוף קק"ל מביא לכם הפעם את שביל הבעל בסטף, מסלול מעגלי ויפהפה השוכן בלב הרי ירושלים וחושף בפניכם את נופי החקלאות המסורתית שהתקיימה בארץ ישראל משחר ההיסטוריה. מסלול מרהיב ביופיו, עמוס טרסות קדומות, ערוגות שלחין, כרמים, בוסתנים, צמחייה, מעיינות שניתן לשחות בהם ולצנן את הגוף ברגעי הקיץ האחרונים ואת הניחוח של פעם והרי ירושלים במיטבם.

צילום: יעקב שקולניק, מתוך אריכיון הצילומים של קק"ל.

הליכה אל הכרמים ומדרגות חקלאיות באווירה של פעם

המסלול המרהיב הזה מתחיל בדרך סלולה הנמצאת בסמוך לחנייה, כאשר הולכים בעקבות הסימון הכחול בשביל המוביל לעבר כרמי גפנים וזיתים ומטע תאנים הצומחים בין טרסות יפהפיות. במדרון המרהיב הזה קק"ל משמרת זנים של עצי פרי מהחקלאות המסורתית שנאספו מרחבי הארץ הנחשב כ"בנק גנים" של זנים מקומיים שנהגו לגדלם במקומות שונים בארץ, אך גידולם פסק והמשך קיומם היה בסכנה. המדרגות החקלאיות הן גני ההצלה של אותם זנים ושל מיני עצי פרי אחרים ובהם רימון ובוטנה (פיסטוק). מעל לשביל ניצב מבנה אבן ישן ששימש לשמירה על היבולים, בעיקר בעונה הבוערת של שלהי הקיץ, הזמן שבו אוספים את יבולי המטעים, לצידו יש מערה ששימשה למגורים ולאחסון. בסמוך למערה תוכלו לערוך את ארוחת הבוקר שלכם ולהרגיש ממש כמו פעם, משל הייתם חיים במערה.

צילום: יוסי זמיר, מתוך אריכיון הצילומים של קק"ל.

בראסרי – הצטיידות בגורמה לעצירת בוקר יוקרתית

הבראסרי היא מסעדת קונספט מיוחדת המציעה תפריט עשיר של דגים, פירות ים ובשרים עם שפע של מנות שתוכלו לקחת לדרך ולהנות מרוב שהן משובחות וטעימות.

אז מה מומלץ לקחת למסלול שלכם? בלנד עלים ומרציפן שזה סלט מגניב של חסה סלנובה, אוכמניות מיובשות, תפוח פינק ליידי ופטה כבשים, סלט עגבניות הכולל רוקט, צנוברים, צ'ילי חריף ומוצרלה חוות הבופאלו וכמובן סלט פשוט של קרוטונים, זעתר, טחינה גולמית וגבינת פטה. בגזרת הקרואסונים האריסטוקרטים, קחו לדרך קרואסון קממבר וקרואסון טוניסאי יחד עם כמה מאפים לדרך, בייגלה ירושלמי, פנקייק וקיגל ירושלמי וסדרתם לכם ארוחה מפנקת בפתחה של מערה.

צילום: ברסארי

בראסרי. המעין 15, עין כרם, 053-5495116

הגת וחורשת האלונים – המקום המושלם לבראנצ' ושנ"צ

בהמשך השביל נגיע למדרגה עמוסת עצי זית עם חורש ים תיכוני וגת עתיקה חצובה בסלע השייכת לתקופה הביזנטית. בגת עצמה יש פסיפס לבן שהשתמר מאותה תקופה כאשר ליד הגת, במורד השביל, נמצאת חורשת האלונים עם עצים גדולים ומרשימים המעניקים צל ויוצרים פינה נפלאה למנוחה ולארוחת הגורמה שלכם.

כרמא – קארמה טובה לארוחה נפלאה והמשך מסלול רגוע על בטן מרוצה

אחת מהמסעדות האיטלקיות הטובות שיש בירושלים עם תפריט שעמוס בכל טוב הארץ הכולל מאפים, פיצות, פסטות, בשרים, דגים ושפע של מנות שתוכלו לקחת לדרך לארוחת בוקר או צהרים מושלמת בצל חורשת האלונים. מומלץ לקחת לדרך כרובית פריכה, חציל על האש ורול דרוזי, בסלטים – סלט ירקות, סלט סנט מור וסלט חלומי לעממיים יותר שבינכם, פיצת עגבניות יבשות ובזיליקום לצד פיצת פפרוני ופיצת ארטישוק ואל תוותרו על פוקצ'את הפלפלים הקלויים. ארזו לדרך גם מאפה תפוחים וסופלה שוקולד שיתאימו לאווירת האלונים שמצלים מעליכם.

צילום: כרמא

כרמא. עין כרם 74, ירושלים, 053-9439229

הלבנונית – חומוס מושלם שמתאים בול ליוחנן במדבר

המסעדה הלבנונית כבר הפכה מזמן למקום עליה לרגל בשל המנות הטעימות והמנחמות שבה כשהתפריט מבוסס על המטבח הלבנוני הקלאסי וכולל שפע של סלטים, פלאפל, חומוס, מנות בשריות ועוד שפע של דברים טעימים. מומלץ לקחת לפיקניק המפנק שלכם: בסלטים – ירקות, טבולה, כרוב אדום, חצילים עם טחינה, טורקי ותירס, חומוס עם טחינה, צנצנת חומוס עם פול וחומוס גרגירים, חמגשית פלאפל, חמגשית קובה, עלי גפן ממולאים שטעימים גם כמנה קרה וכמובן לארוז כמה שיותר פיתות וכמה שיותר בקלאוות וכנאפה.

הלבנונית. כביש השלום 88, אבו גוש, 053-9438354

בסיום הארוחה, נמשיך לצעוד דרך כרם זיתים ועצי פרי עד שנגיע לתצפית יפהפייה על מנזר יוחנן במדבר (דיר אל חביס, מנזר ההתבודדות), שנמצא בצלע ההר ממול. זוהי נקודה מושלמת ל'סלפי' מנצח של הטיול הזה ואופציה נוספת לפיקניק רומנטי מהסרטים עם תפאורה מושלמת!

עין הסטף וארוחת סיום של קרניבורים

בסיום שביל הבעל תמצאו את  בריכת המעיין בה תוכלו להשתחל לפתח העליון של נקבת המעיין במדרגה שמעל לבריכה ולצאת בפתח התחתון ליד שפת הבריכה, לשחות בבריכת הסטף ומשם לעלות היישר לדרך סלולה הנמצאת קרוב מאוד לרחבת החניה התיכונה.

רשטא – מסעדת בשרים מפנקת לסוף מסלול

מכאן והלאה, מניעים את הרכב למסעדת הבשרים של רשטא עם ארומת הרי ירושלים. רשטא היא מסעדה ערבית שמציגה את מיטב מנות המטבח כשכולן עשויות מירקות, תבלינים ועשבים שנקטפו באותו בוקר וכל מרכיבי המנה טריים ומקומיים ומותאמים לעונות השנה. לפתיחה מומלץ לקחת את מנת המאזטים עם לחם הבית שנאפה בטבון המקומי, סלט פתוש הנפלא עם סלט דבלים וגבינה ולא לפספס את הקובה סינייה המושלם. בעיקריות – שישבראק, מסחאן וסינייה קציצות טלה – שלוש מנות שוות שכדאי להזמין למרכז השולחן ופשוט לחלוק. וכמובן שבקינוחים כנאפה, קטאיף ולפחות אחד מכל אחד!

צילום: רשטא

רשטא. עין רפא, ירושלים, 053-9376591

מסעדת האני – להפוך לשוארמיסטים ממולחים בסיום מסלול

מדובר באחת ממסעדות השווארמה (ולא רק), הטובות שיש כאן ולכן גם היא, אופציה נפלאה לסיום הטיול שלכם עם שווארמה בלתי נשכחת! בפתיחה מומלץ לקחת חומוס גרגירים, חומוס בשר, סלט פתוש, סלט טבולה, בעיקריות שווארמה עגל שווארמה הודו, שיפודי כבש, שיפודי עראיס והכל לצד צ'יפס ותפוחי אדמה. וכמובן לא לשכחו להזמין גם את קנקן הלימונדה המתקתק וכמה בקלאוות טובות.

צילום: מסעדת האני

מסעדת האני. כביש השלום 29, אבו גוש, 053-6853425

רוצים לקבל פרטים נוספים על שביל הבעל? איך מגיעים, מהיכן נוסעים ומה רואים?

מוזמנים להיכנס ללינק הבא:

https://www.eyarok.org.il/PathOnMap.aspx?id=82

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הבראנצ'ים שלא תרצו לפספס: כל ארוחות הבראנץ' השוות
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מסעדות מומלצות בצפון – הטבות מיוחדות לגולשי זאפ!
טיול משפחתי בצפון – דרך נוף הרי נפתלי
נחל עין כרם ביער ירושלים – מסלול קיץ לכל המשפחה