נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
"מונגוליאן גריל בר" - את השראת הרעיון למסעדה השאילו בעליה מלונדון. דווקא שם הם נתקלו לראשונה בקונספצית המזון המונגולית, וגילו שלמרות המרחק הגיאוגרפי העצום בין המדינה המזרח אסיאתית לישראל, בתרבות הקולינרית שלנו, יש דווקא קווים משותפים, האגדות מספרות שהלוחמים המונגולים הידועים היו מעסיקים את עצמם, בין ניסיונות כיבוש העולם,בסעודות פאר משותפות.

הסעודות היו מבוססות על פלטה מרכזית, שמסביבה היו מתקבצים הלוחמים. כל אחד מהם היה צולה עליה את מנת הבשר שלו, בצירוף ירקות, רטבים וכו' כבחירתו.

זו בדיוק הקונספציה במסעדה: ארוחה על בסיס מחיר קבוע שנע סביב ה-90 שקלים, הכוללת בעיקר בר בשרים עשיר. בבר יש סוגים רבים של בשר: עוף, בקר, יען, פרגיות, דגים ועוד. לצד הבשר מוגשים עשרות סוגי ירקות ורטבים המיובאים מחו""ל. הסועד נקרא להרכיב לעצמו את התבשיל, כראות עיניו. כל המרכיבים מוכנסים על ידי הסועד לקערה, וניצלים על פלטה לוהטת מול עיניו, על ידי הטבחים הסינים הוותיקים של המקום. למי שמתקשה להרכיב לעצמו ארוחה, יש מתכונים מוכנים מראש במקום. אם זה לא מספיק לכם, המלצרים ישמחו לעמוד לשירותכם ולהרכיב ביחד איתכם את הארוחה.

בסך הכל, זה די נחמד לשחק "בשף". ילדים, בגילם או בנשמתם, ייהנו במיוחד. ההמלצה המרכזית שלנו היא לנסות כמה שיותר סוגי בשרים, ברטבים שונים. מספר המנות שאתם יכולים לקחת אינו מוגבל, ומכיוון שכל אחד אוהב בשר אחר, בנוסח אחר, מומלץ לקחת כמה סוגי בשר שונים, מוכנים בדרך שנראית לכם ופשוט לנסות.

רוב הסועדים הישראלים במקום, להבדיל מהתיירים, נדבקים בדרך כלל לפרגיות המוכרות מהבית. לא שיש לנו משהו נגד פרגיות, להפך, אבל בהחלט כדאי לנסות גם בשרים אחרים, ובעיקר את בשר היען (כבד ולב), שהפופולריות שלו בעולם הולכת וגוברת, ובצדק.

לסעודה הבשרית, שכוללת גם אורז ואטריות שמוגשים לצד הבשר, קודמת מנה גדולה של סלטים, שלא כולם בהכרח מונגולים במקורם. כיסוני הבשר מצאו חן בעיננו במיוחד, אבל באופן כללי, מומלץ לטעום ולא להתפוצץ לפני שניגשים לסבב המנות העיקריות. בכל מקרה, כדאי להסתייע בסאקה טוב, יין מהמבחר הישראלי שמוצע במקום, או בבירה הסינית המוגשת.

גם בבשר לא מומלץ להגזים, למרות שזו משימה לא קלה, כדאי להשאיר מקום לשני קינוחי הבית המצוינים, קרפ קוקוס ומעדן אטילה.
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
NOTO: סיפור אהבה איטלקי
כולנו אוהבים את מסעדת כולנו באשקלון
 חגיגת בשרים ים-תיכונית במסעדת שולחן דוד
כשמתחשק לכם אוכל אסיאתי אמיתי - סוהו ברשל"צ
לוצ'נה: מסע קולינרי  על הפארק
ג'וזפינה: טעם של איטליה בלב ירושלים
המסעדות הכי טובות לט"ו באב– על קולינריה יצרית
קאסה בלה: איטליה במרינה היפה של הרצליה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר