תחום האירועים בארץ משתנה ומתחדש ללא הרף. בעשורים האחרונים נכחדו כמעט לחלוטין "אירועי השבלונה" וכל בעל אירוע מחפש להפוך את האירוע שלו למיוחד והמקורי ביותר.
בתוך כל זה התפתחה לה נישת אירועי הבוטיק, שמציעה אירועים שתפורים לפי מידות הלקוח ובהתאם לצרכיו ורצונותיו. אירועי הבוטיק בארץ הפכו למתוחכמים יותר, מעוצבים יותר, קולינאריים יותר ובעיקר - מגוונים יותר, ומאפשרים לבעל השמחה להפוך את האירוע לכזה הנושא את חותמו האישי.
מה הופך אירוע לאירוע בוטיק?
מקור המונח "בוטיק" הוא בלונדון של שלהי שנות ה-60, והתייחס אז לחנויות אופנה קטנות שהתמחו בפריטים ייחודיים ובדרך כלל גם יקרים במיוחד. בסוף שנות ה-90 התפתח רעיון הבוטיק גם בתחומים אחרים ואפיין חנויות נישה, שייצרו ומכרו מוצרים בלעדיים ושונים זה מזה. כיום משמש המונח "בוטיק" להמחשת עסק קטן, מתמחה בתחומו ובעל ייחודיות.
"בתחום האירועים מתייחס המונח 'בוטיק' לאירועים שמתוכננים ומופקים בדיוק לצרכי הלקוח, ולאו דווקא יקרים מאוד", אומרת מיה ווייד, מבעלי מתחם אירועי הבוטיק Wide Open שברמת ישי. לדבריה, "אירוע בוטיק הוא אירוע שמתייחס לחוויה כמכלול ושם דגש רב על הפרטים הקטנים. אירוע בוטיק מאופיין בניואנסים ייחודיים שבאים לידי ביטוי מבחירת התוכן ועד המקום: האווירה הכללית, העיצוב, הכניסה, התפריט, מנות הפתיחה, כלי ההגשה, צורת ההגשה, המוסיקה ואפילו השירותים והריח באוויר".
מה הכי חשוב ללקוח שבא לעשות אירוע?
בסופו של דבר, אירוע הוא חגיגה לציון נקודת זמן משמחת, פרטית או עסקית, וכל בעל שמחה רוצה שהאורחים שלו ייהנו ויזכרו את האירוע שלו לזמן רב. "אם בעבר הדגש באירועים היה על האוכל, הרי שהיום האוכל הוא פרמטר חשוב, אבל לא מספיק. היום הרצון הוא להעניק לאורחים חוויה שלמה שמאפיינת מאוד את האופי של החוגג וזו גם הסיבה לשגשוג של אירועי הבוטיק", מציינת ווייד.
ואכן, אירועי הבוטיק נתפרים באופן אינדיבידואלי לכל לקוח ומותאמים לו בכל ההיבטים. למשל, אירועי בוטיק עסקיים יאופיינו בקו אלגנטי יותר שיתבטא מהסידור של המקום ועד למנות שיוגשו, ואילו בת מצווה תאופיין בקו עיצובי צעיר יותר ובשילוב של אלמנטים רלוונטיים, כגון בר ממתקים. "כל אירוע הוא עולם ומלואו ואין אירוע אחד שדומה למשנהו", אומרת מיה. "כשלקוח מגיע אלינו, אנחנו קודם כל מקשיבים לו, מאפיינים אותו ואת אופיו ומשם יוצאים אל יתר הנגזרות: אופי הקהל, העדפות אישיות וכמובן - תקציב. כשיש בידנו את כל הנתונים, אנחנו תופרים אירוע שיענה בדיוק על הצרכים שלו, החל מהתוכן ועד לסגנון העיצוב, לתפריט ול- Give Away שיחולק בסוף".
העיצוב
בגלל האופי הדינאמי שיש לאירועי בוטיק, עיצוב המקום צריך להיות בעל אופי משלו ועם זאת, מודולארי וניתן לשינוי. "כשהקמנו את Wide Open השקענו מחשבה רבה בתכנון של המקום ובבחירת פריטי העיצוב והריהוט", אומר מיה. "יואב ווייד, הבעלים, הוא גם האדריכל והמעצב, מה שאפשר לנו ליצור חלל שמשלב עיצוב מודרני-אורבאני, מבלי לוותר על האופי ועל המודולאריות. מצד אחד יש בחלל המון רהיטים אירופאים עתיקים מעץ מלא ומצד שני, מפות לבנות מכותנה. רוב הרהיטים הם על גלגלים וכך מתאפשר לנו לשנות את העיצוב מאירוע לאירוע, בהתאם לסגנון המתאים".
התפריט
כחלק בלתי נפרד מהקונספט הייחודי של האירוע, יש חשיבות רבה גם לחלק הקולינרי. "התפריט המוצע באירועי בוטיק מבוסס על מנות ייחודיות, הן בטעמן, הן בצורת ההגשה שלהן והן בהתאמתם לסגנון האירוע ולאופי המוזמנים", מוסיפה מיה. "מי שאחראי על התפריט באירועי בוטיק, יהיה ברוב המקרים שף מוכר שמגיע מתחום מסעדות הבוטיק. אצלנו, למשל, השף הוא צבי מגזיניק שעבד שנים רבות עם השף רן שמואל ומביא את הידע והניסיון שלו מעולם מסעדות היוקרה".
ההתייחסות לתפריט מתחלקת לתכנון ובחירת המנות ולהגשה. "שף של אירועי בוטיק חייב לדעת להציע מנות מקוריות, ייחודיות וטרנדיות למגוון רחב של סוגי אירועים - ללא בשר, ללא גלוטן, טבעוני וכו', מבלי שהדבר יפגע במגוון המוצע ובטח באיכות הטעם. אצלנו ההגשה היא בסגנון בופה, ואנחנו מארחים גם קייטרינגים חיצוניים, ביניהם גם בעלי תעודת כשרות".
בין המנות הייחודיות ביותר של Wide Open תמצאו מנה טבעונית של ניוקי תוצרת בית, עם קרם בצל לוביה ותירס; סלט סלק ודלעת, עם לבנה ונגיעות של פאפדם; סיגר ממולא בחצילים וגבינות ועוד.
אין ספק שתחום אירועי הבוטיק מתפתח וגודל בכל שנה, ואיתו גם הצורך של בעלי מתחמי האירועים להמציא את הגלגל בכל פעם מחדש ולהעניק לבעלי השמחה ולאורחיהם חוויה חד פעמית ובלתי נשכחת.
השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה
השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?
נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת