נגישות
נגישות

גלידת כנאפה, שטרודל תפוחים, 'היער השחור', לימונצ'לו או חד קרן? לכבוד קיץ 2024 בחרנו את הגלידריות הכי מיוחדות שיש המציגות ארסנל של טעמים משובחים ומרעננים לגוף ולנפש! מכירים את הסצנה הזו שיש כמעט בכל הסרטים ההוליוודיים, בהם כשגבר נפרד מבת זוגתו או כשהיא מפוטרת מעבודתה היא יורדת על קופסת גלידה ענקית כדי להתנחם? הסצנה הזו היא כולנו, כי זה כבר ידוע מראש שגלידה זה הדבר, הקינוח המושלם לכל מצב - רוח בעולם; גלידה היא המנה האולטיבית לשיפור מצב הרוח של כולנו כפי שמוכיחים מחקרים רבים וכפי שהוכח בקרב זללני הקיץ, שלא יזוזו מטר בלי גלידה משובחת שמצננת את הגוף ומגבירה את פעילות המוח. היא זו שעושה הרגשה חיובית וגם במקרים של דכאון, מצבי לחץ או חום קיצוני שעושה חשק לעוף מהעולם – היא כאן תמיד כדי לנחם, להמתיק ולהחזיר נשימה. במיוחד לקיץ, לקטנו גלידות מיוחדות – כי את כל השאר כבר טעמתם. קבלו את הגלידריות שממש חייבים להכיר ולדגום מהן בחודשי הקיץ.

צילום: שאטרסטוק

גלידת שפרעם: טעמים ייחודיים מאז 1939

גלידה שקיימת כבר מ-1939 והוקמה ע"י הסבתא של משפחת זייתון משפרעם, לאחר שהחלה להכין גלידות כבר בשנות ה-30 ומאז היא רוקחת עשרות טעמים מובחרים ומשובחים. לגלידות יש מרקם של מסטיק ותמצאו כאן את כל סוגי הגלידה הקיימים  - גלידה איטלקית, גלידות מיוחדות וקינוחי גלידה לצד טעמי גלידה מיוחדים.

טעמים – במקום יש גלידה בטעמים שנעשים רק כאן ולכן המקום שווה לגמרי את הנסיעה אליו, מגלידה טורקית, כנאפה וחלבה, בקלאווה, גלידת מוסטקה (גלידה ביתית עם מתכון ייחודי).

מחירים – בין 12 ₪ למנת ילדים ועד ל- 70 ₪ עבור שני ליטר.

גלילטו: גלידה גלילית בוטיקית ואיכותית

גלילטו  - כשמה כן היא, גלידת בוטיק גלילית ואיטלקית שנמצאת בקיבוץ שדה נחמיה ומספקת גלידה מצוינת לצד נופים מהממים. הגלידה מיוצרת במקום ומחומרים טבעיים ונטולי צבע מאכל ויש בה איזון טעמים כשהמתוק לא משתלט עליה אלא מוסיף לטעמיה המשובחים!

טעמים – תמצאו כאן מגוון טעמים מושלמים, כאשר חלקם מבוססים על שמנת וחלב, גלידות סורבה מבוססות על  מים וגם גלידות נטולי גלוטן – פיסטוק, אמרנה, מסקרפונה, סורבה פירות יער, קשיו ובקיצור הכול! הימים האלו הם זמן טוב במיוחד להראות לגלילטו תמיכה.

מחירים – בין 18-37 ₪ תלוי במספר הכדורים.

צילום: שאטרסטוק

מקס ברנר: תפריט קיץ של גלידות מושחתות!

מי לא מכיר את ממלכת השוקולד של ישראל הלו היא - מקס ברנר, עם עשרות השוקולדים המופלאים והקינוחים המושחתים. וכעת, במיוחד לקראת הקיץ ,הברנר יצא עם תפריט גלידות חדש שאסור לפספס!

טעמים – סאנדיי מנגו טרופי עם גנאש שוקולד לבן, מנגו וגלידת מנגו, סאנדיי בננות וקרמל מלוח עם בננות מקורמלות, טופי, קרמבל וופל בלגי וגלידת קרמל מלוח מעולה, הסאנדיי בואנו שוקולד עם פאדג' בראוניז, קרם בואנו וגלידת שוקולד חלב.

מחירים – 62 שקל לכל תענוג.

גלידת אמיליה : היער השחור המושלם

גלידת אמיליה שווה את כל הנסיעה צפונה לחיפה, מדובר בגלידה איטלקית אמיתי – ג'לטו,

רכה וקטיפתית המיוצרת במקום ומחומרי גלם איכותיים וטריים כמובן!

טעמים – תמצאו כאן מגוון של טעמים שתמצאו רק אצל אמיליה ואתם פשוט חייבים לטעום את כולם! מהלימונצ'לו, מרציפן, היער השחור, קפוצ'ינו פקאן, עוגת גבינה עם נגיעות פירות יער, "בננה טופח" ועד לטעמים הרגילים שיש והכול טעים לאללה.

מחירים: 17 ₪ לכדור גלידה ועד 63 ₪ ל- 500 גרם.

שטפן: גלידת שף בוטיקית

כשאומרים גלידות מיוחדות בתל אביב מתכוונים לגלידה המפורסמת של שטפן – גלידריית בוטיק מהמבוקשות ביותר בארץ ולא בכדי! הגלידריה מציעה מגוון של גלידות חלומיות לצד קינוחים אוסטרים המשולבים בגלידות המיוצרות כאן, הנעשות ללא חומרים משמרים וצבעי מאכל, אלא רק משמנת משובחת, חלב וקרם קוקוס עשיר.

טעמים – במקום יש את הטעמים המוכרים רק אם ניחוחות השף שטפן, לצד טעמים שמיוצרים רק פה כמו שטרודל תפוחים, טארט שוקולדי או טארט אגוזים הטעים – טעים.

מחירים – בין 17 ₪ למנה ועד 92 ₪ למארז של קילו.

אוטלו: ג'לטו איטלקית מופלאה

רשת אוטלו שהוקמה ב-2017 שואבת השראתה מבתי הנופש של איטלקים הגרים באיי יוון ואתם תרגישו את ההשראה הזו בטעמים ובצבעים של הגלידות שכאן המשדרות קלילות, מתיקות וחופש! כל הגלידות מגיעות בנירוסטה השומרת על טריותן ומרקמם עם טעמים מעולים!

טעמים -  לצד הטעמים הרגילים של כרמל, אוריאו, וניל תמצאו כאן טעמים מיוחדים כמו: ג'אנדויה אוטלו (שוקולד חלב עם קרם אגוזי לוז ושברי שוקולד פיסטוק ), בלונדי פרצל וקוקוס ג'מייקני שחור לצד סורבה מעולה של אוראו מלוח, שוקולד מריר חוף השנהב וקפה שקדים ושוקולד.

מחירים – באזור ה-17 ₪ למנה ו-120 ₪ למארז של קילו.

צילום: שאטרסטוק

ג'לטו וריגטו: גלידריה ירושלמית מעולה

אחת הגלידריות הטרנדיות של ירושלים היא גלידריית ג'לטו וריגטו השייכת לקבוצת המסעדנות הידועה "קבוצת טלביה", עם חומרי גלם טריים ולקוחות מושבעים וסקרנים שבאים כדי ללקק גלידות ולהרגיש אושר עילאי.

טעמים – מטעמים רגילים של וניל, שוקולד בלגי, פיסטוק, כרמל יש כאן ים טעמים לא מוכרים ומעולים, כמו למשל גלידת משמשים עם שקדים ירוקים, קלמנטינה וקראנץ', סורבה גויאבה, גלידת חד קרן שעושה כייף בעין ובנשמה בצבעה הסגול הבוהק ועוד.

מחירים – 15 ₪ לכדור, 22 לשניים ו-84 לקילו.

גלידה באר שבע – גלידה דרומית מושלמת עם נוסטלגיה וקבלות

גלידת באר שבע, שהוקמה לפני עשרות שנים ע"י יוליה רוטנברג כבר מזמן הפכה למותג ידוע ולסמל של כבוד לעיר עם גלידות משובחות משמנת אמיתית, כשליוליה יש מתכון סודי שמעניק לגלידות כאן את טעמן הייחודי.

טעמים - בין טעמים נשכחים שקשה למצוא היום כמו וניל עם אגוזים וצימוקים, וניל דובדבנים תמצאו כאן גלידות מיוחדות כמו: יוגורט עם גזר, פינה קולדה, יוגורט חלווה, עוגת גבינה פיסטוק, יוגורט חמוציות עם שוקולד ועוד רבים וטובים.

מחירים – 12 ₪ לכדור ועד ל- 75 ₪ לקילו.

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
8
פחות אהבתי
1

כתבות נוספות של אורלי בויום

Newsletter Icon