נגישות
נגישות

אוכל רחוב בתל אביב – המדריך המושלם לקיץ

גלו את אוכל הרחוב הכי טעים בתל אביב 2024! בתוך פיתה, על צלחת, בנייר, לאכילה ברחוב, בים, בעמידה במקום או באוטו – מפלאפל מושלם ועד שווארמה גורמה – לפניכם סקירת המקומות הכי שווים לנשנוש מהיר ומענג

מגזין REST חדשות האוכל חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 11/07/2024, 12:08

אוכל רחוב בתל אביב הוא לא רק על הדרך – הוא לעיתים הדרך עצמה. והסיבות לכך הן רבות.

המחיר השפוי למשל - נכון, יש מסעדות מטורפות בעיר, אבל לפעמים אתם רוצים לאכול משהו טעים בלי למשכן את הבית, אוכל רחוב הוא הפתרון המושלם - טעים, משביע, ולא שובר את הכיס.

קצב החיים המהיר גם הוא מהווה סיבה טובה לכך - תל אביב היא עיר שלא נחה לרגע, וגם אתם לא. אז למה לבזבז זמן על ישיבה במסעדה כשאפשר לחטוף משהו טעים תוך כדי תנועה? זה בדיוק מה שאוכל רחוב נותן לכם - ארוחה מעולה בלי לעצור את קצב החיים המטורף שלכם וכל זה עם פיוז'ן של טעמים בתל אביבי, המשלב מטבחים מכל העולם, או אותנטיות מעוררת געגועים כאשר בעידן האינסטגרם שבו מסעדות מקפידות לעיתים על יופי במקום על טעם – אוכל רחוב מחזיר אותנו לבסיס. אוכל טעים, בלי קשקושים, בלי צילומים לפני שאוכלים. אתם והפיתה.

אין כמו לאכול ברחוב כדי להרגיש את הדופק האמיתי של העיר. לשמוע את הרעש, להריח את הריחות, לראות את האנשים. זה לא רק אוכל, זו חוויה תל אביבית אמיתית כאשר עם כל כך הרבה אופציות, אין מצב שתשתעממו.

אז מה בא לכם? שווארמה, פלאפל, סביח, שיפודים, שקשוקה או שניצל הם המנהיגים הבלתי מעורערים של אוכל הרחוב הישראלי מאז ומתמיד , בין אם הם מגיעים בפיתה או לאפה ובליווי סלטים מרעננים, חצילים ותפוחי אדמה  - הם תמיד יזכו לאהדת הקהל הישראלי.

אוכל רחוב הוא אחד מהמפלטים החביבים והוא נפוץ בדוכנים, מזנונים או מסעדות קטנות ברחוב ובשווקים. המשותף לכל מאכלי הרחוב הם פחמימה עוטפת מטעמים, כשהתוצאה היא אוכל משביע, מנחם, ממלא, נוטף, עסיסי וכזה שברגע שאוכלים אותו, העולם נראה לרגע יפה יותר - השמש הופכת לכדור פלאפל, הגשם לטחינה, עמודי חשמל לשיפודים ובקיצור חגיגה של טעמים. לכבוד הקיץ הלוהט, בחרנו את מיטב אוכל הרחוב של תל אביב 2024.

צילום: שאטרסטוק

פלאפל הקוסם – כדורים של קסם

המלך של האוכל הרחוב הוא כמובן הפלאפל ואם כבר פלאפל אז לא אם נולדתם היום, או הגעתם מהחלל החיצון, וודאי כבר התוודעתם לקוסם בניצוחו של אריאל רוזנטל, שהוא אוטוריטה בתחומו. לא משנה מתי תבואו בעתות שלום או מלחמה, תמיד תמצאו כאן תור ארוך של בלסנים מקצועיים שבאו לתת פייט קולינרי ולאכול פלאפל מושלם ולא פחות, לצד תוספות מעולות. כן. ואסור לפספס את החצילים שלהם שמטוגנים לעילא בתערובת של קורנפלור וקמח.

מה אוכלים? שווארמה ופלאפל! כדורי פלאפל צהבהבים וחמימים שאי אפשר להפסיק לאכול, עם מגוון של סלטים טריים ומפתים, חמוצים ורטבים, מנה שמביאה לכם את כל שחפצה נפשכם בפיתה אחת שיוצרת ארוחה של שלמות.

כמה משלמים? מנת פלאפל תעלה לכם 25 שקלים למנה.

הקבב של מיטש – אוכל רחוב רומני אלמותי

אורית מושקוביץ' יצרה מקום של אוכל רחוב מופלא ורומני בשוק הכרמל, כשהיא מציגה את הקבב המושלם שלה לצד מנות נפלאות נוספות כמו המבורגר ונקניקיות – מנות שמביאות את ניחוחות רומניה היישר לשוק, כאשר בכל ביס טמונה היסטוריה מפוארת של מסעדת מיטש האגדית מיפו.

מה אוכלים ? תוכלו לפתוח בניגובים בסגנון רומני של איקרה וכבד קצוץ מושלמים לצד מנת לחם וחמוצים ומשם ללכת למנות העיקריות של נקניקיית פטריצ'יאן בלחם, מנת סרמאלה המעולה (כרוב ממולא) או פיתה עם קבב רומני כהלכתו ובצל מטוגן שנותן קראנץ' למנה כולה.

כמה משלמים? 2 מיטש' בפיתה, 49 שקלים למנה.

צילום: שאטרסטוק

שווארמה איציק הגדול – בשר וואגיו בפיתה

אי אפשר לדבר על אוכל רחוב בלי לדבר על שווארמה.

אחת השווארמות הטובות ביותר בישראל בכלל ובתל אביב בפרט, היא השווארמה של איציק הגדול המבוססת על בשר וואגיו לצד שווארמה הודו עם עסיסית, עם תיבול מצוין ומספר סלטים לחיזוק שמשאירים את הבכורה לבשר הנפלא!

מה אוכלים? פיתה וואגיו עם מגוון סלטים, טחינה, חצילים ובעצם מה צריך יותר מזה? הבריאה כולה מתומצתת לכם כאן בפיתה עגולה ושווארמה מעולה!

כמה משלמים? שווארמה וואגיו 62 שקלים למנה, הודו 52 ₪.

הכרמל 40 – כריך דגים מעולה שחייבים להכיר

סנדוויץ' דג הוא לא אחת מהמנות הפופולאריות בישראל, עד שהגיעה כרמל 40 והוכיחה שגם בישראל, דגים יכולים להיות אוכל רחוב, בדומה לפיש אנד צ'יפס הבריטי. אבל אחרת כמובן. השף אלעד אמיתי מציע כריך דייגים לצד סלט אינטיאס ומנות דגים, פירות ים ושרצים מטוגנים עם מגוון סלטים חתוכים דק, טריים ומרעננים.

מה אוכלים? סנדוויץ' פילה דניס עסיסי צלוי על הפלנצ'ה ביחד עם חסה, עגבנייה, ירקות ורוטב לימוני, עם שפע תבלינים אדומים שיהפכו את הביס לסופר טעים, לצד טבעות קלמארי מטוגנות עם רוטב וסביצ'ה פלמידה . בקיץ הישראלי הלוהט מדובר בפתרון תזונתי טעים, לא יקר וקליל.

כמה משלמים? 40 שקלים למנה של סנדוויץ' דגים מפנק ועסיסי

צילום: שאטרסטוק

סביח פרישמן – בגלל שחייבים

הסביח, הוא עוד כוכב וותיק בשמי אוכל הרחוב הישראלי עם עשרות גרסאות טובות ומוצלחות שלו, כשאחד השיאים שלו מתרחש בסביח פרישמן הוותיק שכבר מזמן הפך מוקד עלייה לרגל. פיתה רכה, עמבה עוקצנית, חצילים שמטוגנים במידה המדויקת ונותרים מתקתקים בפה עם שפע סלטים שנדחסים בחדווה לתוך הפיתה.

מה אוכלים? סביח קומפלט הכולל חצילים, ביצה, סלטים לבחירתכם ורטבים מעלפים כמו טחינה ועמבה. השקשוקה בפיתה היא עוד אופציה מעולה של להעמיס משהו טעים בפיתה ולהסתובב איתה ברחוב, ויש גם סלט סביח למי שמרגיש שאוכל רחוב משמין מדי ורוצה להשלות עצמו שהסלט יהפוך את זה לפחות פחמימתי.

כמה משלמים? 35 ₪ לסביח קומפלט, 28 ₪ לשקשוקה בפיתה.

שיפודי הכרם – פינוקי שניצל ושיפודים מעולים

אחד הדברים שבאים הכי טוב בפיתה ברחוב זה שיפודים ושיפודי הכרם - מתמחים בלהכין אותם מעולים ומושלמים בטעמם. השיפודים עסיסיים ורכים כמו חמאה ותוכלו להרכיב מהם פיתה מנצחת עם קבב, פרגיות, לבבות, אנטרקוט ולדחוס ממגוון הסלטים הנהדרים של המקום.

מה אוכלים? שיפודים בפיתה או שניצל עסיסי וקראנצ'י בפיתה עם סלט ירקות או כל סלט אחר לבחירה, שתי מנות מלאות באהבה שעושות טוב לתיאבון!

כמה משלמים? 38 ₪ למנה של שיפוד בפיתה.

באדיבות המסעדה

שווארמה וייסברג – ארז קומרובסקי בפיתה

שווארמה  וייסברג של השף הנודע והמוכשר ארז קומרובסקי מתמצתת את הגורמה לכדי פיתה צהבהבה ומופלאה! עם סיח המורכב ממיקס בשרים כמו ספריבס טלה, אנטרקוט, בשר עופות ותיבול מדויק, הנדחס לפיתה צהבהבה עם כורכום מתקבלת ארוחת מלכים בתצורת סופר מוקפדת בתצורה החביבה של סטריט פוד.

מה אוכלים? שווארמה עם סחוג, טחינה ותפוחי אדמה מתנפחים, שהם אחד מלהיטי המקום לצד סלטים טריים וטעימים.

כמה משלמים? שווארמה וייסברג 48 שקלים למנה.

פנדה פיתה – כיס של אושר

פנדה פיתה בניצוחו של עידן פיינבורג (פנדה) הפכה את הפיתה לצלחת של ממש, כאשר לתוכה נדחסות מנות מעולות עם משחקי אוכל של קומבינציות משוגעות שעובדות היטב בתוך הכיס הזה.

מה אוכלים? פילה חציל בענן – חצילים אפויים ומאודים עם טחינה, צ'אטני סלק, ביצה וסלט בתוך פיתה מושחתת, עסיסית ומושלמת או את מנת הפיתה מיקס עם טלה, צלעות עגל ובצל מטוגן לצד סלטים ורטבים לבחירה.

כמה משלמים? בין 74 ₪ - 85 ₪ למנה, תלוי מה בחרתם.

אז בפעם הבאה שאתם מסתובבים ברחובות תל אביב ומרגישים את הבטן מקרקרת, אל תחשבו פעמיים. היכנסו לאחד המקומות המטורפים הפזורים ברחבי העיר, תזמינו משהו טעים, ותרגישו איך אתם הופכים לחלק בלתי נפרד מהקצב התוסס של העיר.

*חלק מן המסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
6
פחות אהבתי
2

כתבות נוספות של אורלי בויום

Newsletter Icon