נגישות
נגישות

בזמן האחרון הגיעו לאתר זאפ רסט המלצות רבות על תאי 148 – המסעדה התאילנדית החדשה בדיזנגוף 148 שהיא למעשה – בר אוכל תאילנדי המציע מנות חלוקה לצד אלכוהול משובח. המקום, שנפתח במקום הבר המיתולוגי האילקה, שנפגע בפיגוע, הצליח להשתלב בצורה מושלמת בסצנת האוכל התל אביבית, ומושך קהל מגוון שמחפש חוויה קולינרית קצת אחרת, המשלבת בין מספר חוויות. מאחורי תאי 148 עומדת אותה קבוצת הבעלים של האילקה – גל כהן ואיציק לוי, שמביאים איתם ידע וניסיון רב בתחום המסעדנות. השף אומי, שכבר הוכיח את עצמו במסעדת נאם, אחראי על התפריט המדויק שמציע שילוב מושלם בין המטבח התאילנדי המסורתי לטעמים שמדברים לקהל המקומי.

צילום: אסף קארלה

לא חדשים בדיזינגוף

גל כהן ואיציק לוי, הבעלים של תאי 148, לא זרים לסצנת הבילויים של תל אביב. הקבוצה שלהם הפעילה את בר האילקה, אחד המקומות הכי מוכרים ואהובים ברחוב דיזנגוף, וגם את MI VA, שה ויוי ו- ABCD. לאחר שינויים משמעותיים במבנה ובקהל של הרחוב, הם החליטו להמציא את עצמם מחדש ולהביא את תאילנד לדיזנגוף עם תאי 148. המטרה הייתה ליצור מקום שמציע אוכל טוב, אווירה נינוחה ודרינקים מעולים – הכל בשילוב הטעמים התאילנדים המוכרים והאהובים.

רחוב דיזנגוף עובר שינוי משמעותי בשנים האחרונות. כיכר דיזנגוף, שעברה שיפוץ והפכה לנגישה ונעימה יותר, שינתה את האופי של הרחוב כולו. הבניינים הישנים שופצו, החנויות המיושנות הוחלפו בבוטיקים מודרניים וחנויות טבע מפונפנות, והקהל השתנה בהתאם. היום הרחוב מתאפיין בקהל מתוחכם יותר, אשר מחפש מקומות בילוי איכותיים ומיוחדים. תאי 148 היא חלק מהשינוי הזה, ומשתלבת בצורה מושלמת בנוף החדש של דיזנגוף.

העיצוב

כשנכנסים לתאי 148, מרגישים מיד את האווירה המיוחדת. העיצוב העדין והנגיעות התאילנדיות, כמו פסלים ושימוש בבמבוק וקש, יוצרים תחושה של חופשה בתאילנד מינוס החמסין. המטבח הפתוח מאפשר הצצה לפעילות השף, והבר הקטן אך היעיל מציע מגוון קוקטיילים ומשקאות שמחמיאים למנות התאילנדיות החריפות והמתובלות.

השימוש בחומרים טבעיים כמו עץ ובמבוק משווה למקום תחושת חום ורוגע, שמזכירה את המסעדות בתאילנד. הכיסאות והשולחנות מעוצבים בפשטות ובנוחות, והם מתאימים לארוחה נינוחה ומהנה. כוסות וצלחות עם לוגו המסעדה מוסיפות למקום תחושת ייחודיות וסטייל.

צילום: אסף קארלה

התפריט של תאי 148

התפריט של תאי 148, שנבנה בקפידה על ידי השף אומי, מציע מנות תאילנדיות אותנטיות ומגוונות שרובן ככולן מתאימות למנות שרינג. התפריט שעדיין נמצא בהרצה ומבטיח שינויים והתאמות בהמשך, כולל שמונה מנות ראשונות, שלושה סלטים, שתי מנות קארי, שלוש מנות ווק, ארבע מנות עיקריות ושלושה קינוחים. המנות הראשונות כוללות בין היתר מיאנג קאם עם דג לבן פריך או שקדי עגל, רביעיית ג'מבו שרימפס ברוטב צ'ילי-בוטנים וספרינג רולז במילוי ירקות ודג לבן פריך.

השף אומי, שעבד בעבר במסעדת נאם, מביא איתו ידע וניסיון רב במטבח התאילנדי. המנות שהוא יוצר הן תוצאה של שילוב בין הטעמים האותנטיים של תאילנד לבין ההתאמות הנדרשות לטעם הישראלי. כל מנה מתוכננת בקפידה, עם דגש על טריות ואיכות חומרי הגלם.

המנות הראשונות בתאי 148 הן חוויה בפני עצמה וניתן להרכיב לצד הקוקטיילים ארוחה מלאה מהן. מנת המיאנג קאם מציעה שני עלי כרוב עם דג לבן פריך או שקדי עגל, אטריות סומן ורוטב סאטה. מנת הג'מבו שרימפס ברוטב צ'ילי-בוטנים היא חובה למי שאוהב טעמים מתוקים וחריפים יחד. יש גם סיגרים בעבודת יד במילוי פרגית ותפוחי אדמה ברוטב קארי צהוב, ספרינג רולז פריכים וכנפיים תאילנדיות מטוגנות.

כל אחת מהמנות הראשונות בתפריט נועדה לפתוח את התיאבון ולהכין את הסועדים למנות העיקריות. המנות מתאפיינות בטעמים חזקים ומורכבים, שמשלבים בין חריפות למתיקות, חמיצות ומליחות.

בין הסלטים ניתן למצוא את הסום טאם הקלאסי וסלט פיקנטי עם מנגו, תירס, תפוחי עץ ואננס. הסלטים הם תוספת מרעננת למנות הראשונות ועוזרים לאזן את הטעמים החריפים של המנות התאילנדיות. הסום טאם הקלאסי עשוי מפאפאיה ירוקה, גזר, שעועית תאילנדית, עגבניות שרי ובוטנים ברוטב דגים תאילנדי. הגרסה האחרת שלו כוללת גם קלמארי מטוגן או קריספי פיש, מה שמוסיף למנה קראנץ' נהדר.

בתפריט המנות העיקריות של תאי 148 תמצאו מגוון של מנות ווק, קארי ומיוחדים. ניתן לבחור בין פאד תאי קלאסי עם אטריות אורז במעטפת חביתה תאילנדית, לבין תבשיל קארי אדום עם דלעת תאילנדית ודג פריך. למי שמחפש חוויה ייחודית, מומלץ לנסות את פילה בקר ברוטב תאילנדי חריף או את הקאי יאנג, תבשיל פרגית במרינדה תאילנדית עם סטיקי רייס בצד.

כל המנות העיקריות בתפריט מתאפיינות בטעמים חזקים ומורכבים, שמשלבים בין חריפות למתיקות, חמיצות ומליחות. כל מנה מיוצרת בקפידה ובאהבה, עם דגש על דיוק בביצוע ואיכות חומרי הגלם. המנות מוגשות בצורה אסתטית ומגרה, והן מספקות חוויה קולינרית יוצאת דופן.

הקינוחים ממשיכים את הקו האסייתי עם טפיוקה ופירות, סטיקי רייס מנגו וטיגוני בננה עם גלידת וניל ורוטב חלב קוקוס ושוקולד. תפריט האלכוהול כולל קוקטיילים קלאסיים ומקוריים לצד מבחר יינות ובירות שמתאימים לארוחה התאילנדית החריפה.

בין הקוקטיילים הקלאסיים תמצאו מוסקו מיול, בזיל סמאש ונגרוני. בין הקוקטיילים המקוריים תמצאו את איסאן, קו טאו וקראבי. כל הקוקטיילים מיוצרים בקפידה, עם דגש על שילוב טעמים מעניין ומרענן. תפריט היינות כולל מבחר יינות לבנים, אדומים ומבעבעים מאיטליה, ספרד וישראל. בנוסף, יש מבחר בירות שמתאימות בצורה מושלמת לארוחה התאילנדית.

ויש גם ארוחת טעימות ב-200 שקלים לסועד. אחלה VfM.

שירות ואווירה

הברמנים בתאי 148 הם חלק בלתי נפרד מהחוויה. הם חביבים, מקצועיים ואחלה אנשי שיחה, שמצליחים ליצור אווירה נעימה וקלילה. הצוות במסעדה עושה את מרב המאמצים להגיש את המנות בצורה מדויקת ומהירה, ובכל מקום ישיבה מונח דף שבו ניתן לתת משוב והצעות לשיפור.

תאי 148 היא ללא ספק אופציה מצוינת ברחוב המיתולוגי, עם אופי לא מחייב, מנות אסייתיות מגוונות, קטנות ומעניינות המוגשות לצד דרינקים מצוינים ומאפשרת להעביר ערב קליל ונעים בימים מורכבים אלו. מה, לא תבואו?!

צילום: אסף קארלה

ראשון-חמישי מ-18:00, שישי-שבת מ-12:00

*חלק מן המסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
13
פחות אהבתי
0

כתבות נוספות של מערכת zap rest

Newsletter Icon