נגישות
נגישות

פרק הבכורה של משחקי השף עונה 7: דמעות ומנות מרגשות

מי פיתה את גרניט, מה עצבן את שטרית, למה מושיק נעלם ומתי לבנו נדם עם דמעות כל הזמן? זאת ועוד ב'בוחשת בקדירה' בפרק הבכורה של משחקי השף עונה 7...

מגזין REST חדשות האוכל חדשות מהצלחת
הבוחשת בקדרה
הבוחשת בקדרה
תאריך פרסום: 06/08/2024, 11:48 תאריך עדכון: 07/08/2024, 10:23

אתמול, מוצאי יום שני שודר פרק הבכורה של ריאליטי הבישול האהוב 'משחקי השף' עונה 7, בניצוחם של השופטים אסף גרניט המסוקס, יוסי שטרית המתוקי והקטלני, מושיק רוט שנעלם למנהרות של עצמו ו'הדוגמגישה' מירי בוהדנה. השופטים עצמם הגיעו עולצים, רעבים וחדים כמו סכין תוצרת ארקוסטיל, ו'הבוחשת בקדירה' הגיעה רעבה, עגלגלה ונפולה ועם רוע לב בלי עין הרע.

וכמו בכל עונה, גם פרק הבכורה הזה כלל דמעות שזלגו בחלקו האחרון של הפרק, סיפורים מרגשים כפי שיש באמתחתו של כל מתמודד (מסתבר) וגם טיזינג לאסף ממעריצה שרופה שהוכיחה ששלמה המלך יכול להפוך קציצות לפתייניות. וכן, היה כאן גם רגע אחד של התנשאות גזענית תוצרת ישראל 2024 עם ניואנסים שהבוחשת חשבה שכבר מזמן נעלמו מעולמנו והנה מסתבר שלא...

אז מי העיק, מי היה מניוק, מי ריגשה במיוחד ועם מי 'הבוחשת' מוכנה לצאת לדרינק אפילו בבית שאן -  מקום שבו היא ללא ספק תתייבש למוות ותזחל על האספלט הלוהט כמו תולעת מורעבת. קבלו את כל הסודות וכל הבחישות בקדירה, ממש כאן, ממש עכשיו, בהשקת פרק הבכורה של משחקי השף ומניפולציות המתמודדים.

איפה מושיק?

בפרקים הקרובים צפויים  - כמו תמיד, להתקיים עשרות אודישנים שיביאו למסכנו סיפורים קורעי לב – חלק אמיתיים חלק בחסות יח"צ כזה או אחר, עם מנות פלצניות ומפונפנות לצד מנות ביתיות ואכילות ובאמת טעימות. וה'בוננזה' בעונה הזו היא דלת הקסמים – המתמודדים יבחרו בין דלת ימין בה הם יבשלו את המנה שתכננו מבעוד מועד, לדלת שמאל, מאחוריה נמצאים ארגזי השופטים שרקחו חומרי גלם הזויים מהם אמורים להרכיב מנה.  מתמודד שמקבל שלושה סכינים נכנס היישר לנבחרת החלומות והאומללים שמקבלים שני סכינים יכנסו למחנה אימונים ויתאמנו. חדי ההבחנה שבנו לבטח שמו לב שגרניט נשאר חינני ומתוקי מתמיד עם תוספות של שיער, קעקועים ושרירים ואיך שלא נהפוך את זה – הוא חתיכי. שטרית נשאר חמוד לכאורה אך קטלני בנשמה שמעיר על כל מנה ויש את ההוא השלישי. ובדיוק כמו שב'ביטלס' לא זוכרים את ההוא – הרביעי, או כמו בלהקת 'פינק פלויד' שלא זוכרים את ההוא הרביעי, כאן, בעוד כמה פרקים לא נזכור את ההוא השלישי. נדמה שמושיק דעך לעולמות גני האירועים שלו והלך לאיבוד בין סידורי הפרחים לנפיחות האורחים – הוא מתכנס בשתיקתו ונראה כמו דג שיבוטה גדול שבא לדגמן חליפות של קסטרו בפורמט הלא נכון. 'הבוחשת' מבקשת את עזרת הציבור במציאתו של מושיק של פעם -  ההוא שהיה מתובלן הייטב.. אה… כן. המשפט הכמעט היחידי של מושיק היה הבטחה שהוא ינצח את העונה, שזה בעצם כמו להגיד שישראל תנצח את איראן ושבוהדנה תוותר על הנחיית התוכנית.

היכן אתה? מושיק רוט. צילום מסך "רשת 13"

מעשה בשולינקה, כוסמת תפוחה ודמעות מיותרות בעלילה

אחת המתחרות שעשו לבוחשת כאב ראש וחשש שהכול מכור מראש היא שלי יהודין המכונה 'שולינקה', שעד לפני חודש וחצי עבדה כ'סו שפית' של שטרית. היא באמת חמודה והכול, אבל מתחילת האודישן בו רקחה 'שומר צלוי בליה' עם הולנדז וכרמל וכוסמת תפוחה (נשמע טעים כמו תה בבונג בתוספת כורכום) ועד סופו היא לא הפסיקה לבכות, והבוחשת לא הפסיקה לבלוס את מפת השולחן מעצבים. שולינקה סיפרה על סבתא ניצולת שואה, אמא שלא רצתה שהיא תהיה טבחית כי אין בזה כסף (שתשאל את גרניט אם התאוריה נכונה) אבל שולינקה שלנו עקבית ונחושה והיא בעניין של להיות שפית. שטרית דיבר על השומר שטופל בצורה מבריקה  - מחמאה שהבוחשת הייתה מתה לקבל מהמחזרים שלה. גרניט אומר שזה נראה כמו תמונה, ומהרגע בו שולינקה נעמדת מול השופטים מתחילה מסכת שלמה של בכי מעיק. שולינקה מספרת כמה כיף לעבוד עם שטרית, שהוא עובד לצידה 'קרש לקרש' ומקיים שיח בגובה עיניים (רוב השיחות הן בגובה העיניים, לא?).

יוסי מתרגש מההערות, שולינקה מתרגשת מעצמה והבוחשת מתרגשת מהפיסטוקים שקנתה בפיצוצייה לקראת הצפייה. כל אחד והריגוש שלו, נכון שולינקה?

שלי יהודין. צילום מסך "רשת 13"

חיזור גורלי – איך מאמא אתי מבית שאן כמעט לקחה את גרניט

אתי אביטל היא אישה חיובית וסופר מדליקה בעלת קייטרינג מבית שאן בשם 'מאמא אתי' וקונספט של אכילה בידיים. אתי מספרת לנו על אהבתה הגדולה לגרניט והרצון לחתונה אתו ועושה מנה על שם 'שלמה המלך'  - שזה בעברית קציצות בקר עם שומן כבש ברוטב עגבניות ריבתי. אתי מספרת לנו על אמא שחלתה כשהיא הייתה בת 9 והיא נאלצה לסעוד אותה – לישון לידה, לקלח אותה ולבלות את הילדות בבתי חולים עד שבגיל 14 היא נפטרה. ואז, ממש במקרה, היא מצאה שטר של  100 ש"ח במכונית, במקום לקנות כמה חפיסות סיגריות שירפאו את כאב המוות, היא קנתה חזה עוף והתחילה להכין אוכל ולמכור אותו, מה שהפך לסיפור הצלחה אדיר בקנה מידה 'בית שאני'. אחרי שהיא בישרה לעם ישראל שהיא עומדת להיות אשתו של גרניט, השופטים מתייחסים אליה משל הייתה סצנה מסלאח שבתי, כשהם בוחנים בצורה מתנשאת מה אותה 'בית שאנית' עממית יכולה לעשות עם דג נא. 'הבוחשת' מוכנה להתערב על 10,000 ₪ (לא באמת, כי אין לה) שהם בחיים לא היו עושים את אותו מבחן לשולינקה אשת השומרים הצרובים ובכי התמרורים. בסופו של דבר 'שמדורה' (כפי שאתי אומרת), היא הצליחה לעבור את האליטה האשכנזית (ברוחה ולא בעדתה) ועלתה שלב.

אוהבת את גרניט. אתי אביטל. צילום מסך "רשת 13"

7.10.2024 שגמר את דניאלה ואותנו

דניאלה נחום היא שילוב של הכול בעצם. צנועה, מתוקה, מוכשרת בטירוף, עובדת כבר שנים כקונדיטורית עד שפתחה קונדיטוריה משלה, והגיעה לתוכנית בגלל סיפור החמצה גדול שלמעשה פער בור עצום בכולנו. אביה נפטר כשהיא הייתה בת שנתיים בתאונת אופנוע, וכעבור כמה שנים אמה התחתנה בשנית עם אלי אוזן השף ז"ל שנרצח בזיקים באותה שבת שחורה. דניאלה מודה שהיא לא רצתה להכיר בו כאבא ועזבה את הבית בגיל 14 כדי לגור עם סבתא שלה, אך הנה, במרוצת השנים נוצר ביניהם קשר של ממש של אבא ובת, והם הפכו לחברים של ממש. באותה שבת ארורה, השניים תכננו לעשות ניסוי ולרקוח סביח מתוק – סוג של קינוח בתחפושת של סביח, אך לצערה ולצער כולנו זה לא קרה ואבי נרצח. הדמעות הציפו את עייני דניאלה וחבר השופטים וה'בוחשת' מודה שהיא לא בכתה כך באף רגע של משחקי השף - וכמה היא שמחה שדניאלה קיבלה שלושה סכינים שאולי יפצו על הסכין שננעץ בליבה האוהב ובלב כולנו.

סביח מתוק, סיפור מר. דניאלה נחום. צילום מסך "רשת 13"

הישראליות במיטבה

שורה תחתונה – משחקי השף נפתחה בפרק בכורה מעניין ומרגש שהציג את הישראלי כפי שהוא – עצוב, מתחשב, אוהב וקולקטיבי לצד מתנשא, שיפוטי וגזען 'בקטנה'.

מה שבטוח שזו תהיה עונה טעימה, מרתקת עם דמויות שרואים רק כאן ואוכל שטועמים אי שם...

תמונת שער: צילום מסך "רשת 13"

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
9
פחות אהבתי
6

כתבות נוספות של הבוחשת בקדרה

Newsletter Icon