נגישות
נגישות

מיוחד לשבעה באוקטובר - מנות על שם חטופים ונרצחים

מקרבונרה ועד קוקטיילים: כיצד בעלי מסעדות מעלים מודעות ומנציחים את קורבנות המלחמה באמצעות יצירות קולינריות ייחודיות, המשלבות טעמים אהובים וזיכרונות אישיים. מיוחד לשבעה באוקטובר.

מגזין REST חדשות האוכל חדשות מהצלחת
ליהי גיאת
תאריך פרסום: 30/09/2024, 18:14 תאריך עדכון: 06/10/2024, 11:21

בעוד ישראל מתמודדת עם הטראומה והאובדן של המלחמה, שהתחילה באוקטובר וסופה טרם נראה באופק, מסעדות שונות ברחבי הארץ מצאו דרך ייחודית להנציח את זכרם של החטופים והנרצחים ולהעלות את המודעות למאבק להשבתם. בכתבה זו נתמקד בשלוש מסעדות מובילות שבחרו לשלב את הזיכרון והתקווה בתפריטיהן:

מסעדת "אמורה מיו" מגישה מנת פסטה מיוחדת לזכרו של רב-טוראי גיא בזק ז"ל שנפל בקרב. "מקום בלב" יצרה קוקטייל ייחודי המוקדש לעומר שם טוב, ו"שיפודי ציפורה", שבעליה עצמם נעקרו מביתם, מציעה מבצע מיוחד לאורך חודש שלם, במטרה לזכור את החטופים שלנו, ואת אלה שמסרו נפשם כדי שנוכל להמשיך לחיות פה.

באמצעות מנות מיוחדות, קוקטיילים ומבצעים, מסעדות אלו מספרות את סיפוריהם של אלה שנפגעו במלחמה ומשמרות את זכרם בדרך טעימה ומרגשת.

מסעדות רבות ברחבי הארץ בחרו להקדיש מנות מיוחדות או מחוות אחרות לקורבנות המלחמה הקשה בה אנו מצויים כבר שנה שלמה. הנה שלוש מהן.

אמורה מיו - הקרבונרה של גיא

שלומי, הבעלים של מסעדת אמורה מיו, האיטלקייה המפורסמת והמוצלחת בתל אביב, מגיש מנת פסטה קרבונרה מיוחדת לזכרו של רב-טוראי גיא בזק ז"ל.

ב-7 באוקטובר 2023, שמחת תורה תשפ"ד, פתח ארגון החמאס במתקפת פתע חסרת תקדים על ישראל. אלפי מחבלים חדרו ליישובי עוטף עזה, רצחו כ-800 אזרחים וחטפו מאות נוספים לרצועת עזה. במהלך הלחימה נפלו גם מאות חיילים ואנשי כוחות הביטחון.

רב-טוראי גיא בזק, בן 19, שמר על מחנה כיסופים כאשר התקבל דיווח על חדירת מחבלים לקיבוץ סמוך. הוא יצא מיד לקרב ונלחם בחוד הכוח במשך יותר משלוש שעות, עד שנפגע בליבו ונפל. גיא הובא למנוחות בכוכב יאיר, והותיר אחריו הורים ושתי אחיות. גיא, אהב מאד פסטה קרבונרה ואף יצא לחפש את הקרבונרה הטובה בישראל.

לזכרו, מגיש שלומי מנת קרבונרה מסורתית: ספגטי ברוטב שמנת עם אווז (במקום בייקון), ביצה, גבינת פרמזן ותבלינים נוספים.

מקום בלב - קוקטייל לעומר שם טוב

מסעדת "מקום בלב" הרעננית, שבימים כתיקונם הומה לקוחות ועורכת אירועים בגינה היפהפייה שלה, בחרה להוסיף לתפריט קוקטייל מיוחד לזכרו של עומר שם טוב, אחד החטופים מנובה, שנחטף עם חבריו איתי ומיה רגב, ששוחררו. הסיפור העצוב על הפרידה הקשה בין איתי רגב לעומר שם טוב, לא הותירה עין יבשה ונגעה בלבבות של כולנו. הקוקטייל, שיצרו חבריו של עומר, משלב את המרכיבים האהובים עליו - קווה ולימון - במטרה להעלות מודעות להשבת החטופים ולהפיץ אהבה ותקווה.

מסר מחבריו של עומר: "עומר, השמש שלנו, אנחנו מתגעגעים לאור ולחום שאתה מביא לחיינו. יבוא יום ונזכה לשתות לחיים ולשלומך. אוהבים ומתגעגעים."

מתכון הקוקטייל:

- 60 מ"ל ג'ין קווה פינק

- 30 מ"ל מיץ לימון סחוט טרי

- 20 מ"ל סירופ תות וראדי

אופן ההכנה: נער בשייקר מלא קרח, סנן לכוס קוקטייל קלאסית והגש.

קוקטייל לכבוד עומר שם טוב
צילום באדיבות המסעדה

שיפודי ציפורה – בירות, יין, צייסרים וודקה 1+1 בכל חודש אוקטובר, להעלאת המודעות לחטופים

בעלי מסעדת "שיפודי ציפורה" בתל אביב, שפונו מקריית שמונה בעקבות המלחמה, מספרים את סיפורם המרגש:

"ב-22 באוקטובר נציין שנה מחוץ לביתנו ולשגרה שהכרנו. השקענו הכל בעסק שלנו בקריית שמונה, שיפרנו את האיכות והשירות, אך ברגע אחד הכל נעצר. פונינו לתל אביב, עיר גדולה ולא מוכרת עבורנו. התחלנו לעבוד בעבודות מזדמנות, עד שהגענו ל'שיפודי ציפורה' בסניף רמת החייל. כיום, אחרי עבודה קשה, אנחנו בעלי המקום."

"מצאנו את עצמנו מנהלים צוות עובדים וספקים, הופכים את הלימון ללימונדה במקום להתמקד בקשיים. אנחנו עדיין לא יודעים מתי נוכל לחזור הביתה, אך ממשיכים לחיות את הרגע ולקוות לטוב."

לציון שנה לחטיפת האזרחים, המסעדה מציעה מבצע מיוחד לאורך כל חודש אוקטובר: 1+1 על בירות, יינות, צ'ייסרים וודקה, להעלאת המודעות ובתקווה שכולם יחזרו בשלום.

קבוצת אנשים שותים במסעדה
צילום: שאטרסטוק

בכל צלחת, בכל כוס, ובכל ארוחה שמוגשת במסעדות אלו, טמון סיפור של אהבה, געגוע ותקווה. מעבר לטעמים המשובחים והניחוחות המפתים, אלו הם רגעים של זיכרון חי ונושם. כל לגימה מהקוקטייל של עומר, כל ביס מהקרבונרה של גיא, וכל הרמת כוסית ב"שיפודי ציפורה", הם תזכורת לחיים שנקטעו, לחלומות שנגדעו, ולאלה שעדיין מחכים לשובם הביתה. מעל הכל, אלו הם רגעים של אחדות ישראלית, של ערבות הדדית, ושל תקווה שאורה תמיד יהיה דלוק מעלינו. כי בסופו של דבר, כשאנחנו יושבים יחד סביב השולחן, טועמים, מריחים ונזכרים - אנחנו מוכיחים שהאהבה והזיכרון חזקים מכל טרגדיה, ושהתקווה תמיד תהיה המנה העיקרית בתפריט החיים שלנו.

צילום תמונת שער: שאטרסטוק

חלק מהמסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest, אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
7
פחות אהבתי
1

כתבות נוספות של ליהי גיאת

Newsletter Icon