נגישות
נגישות

כמו בכל חג, גם הפעם אנו נאלצים לעשות את העבודה הקשה הזו של לאכול במסעדה ולהמליץ עליה בפניכם. כן, זה קשה לבלות במסעדות משובחות. בני המשפחה מתרגלים לרמה גבוהה של אירוח ומצפים מכם שתגישו להם בכל ערב מנות משקעות ברמה דומה, ואם אפשר, בחיוך סבלני של מי שמרוויחה מכם טיפ בסוף הערב, ולא זו שהולכת אחריכם כמו משרתת עגומת פנים הממלמלת לעצמה למה אתם משאירים מגבות על הרצפה, ואומרת תודה בחיוך רפה כשאתם מואילים בטוב ורוב אצילותכם להכניס את הכלים לכיור, תוך פיזור מבטים של "תראו איך אני עוזר בבית".

אבל די לדבר על טבחית הבית, כשגם בסוכות הנוכחי המסעדות האהובות עלינו פתוחות כרגיל. כן, חלקנו אולי בחופש, אבל השפים שלנו לא. ולכן, במקום להתמרמר בבית אפשר בכיף להתמרמר במסעדה (איך הם הגיעו לטעמים כאלה? ולמה פה כולם אוכלים עד הסוף?), ופשוט לשחרר את פיית הכלים, הבישולים והניקיון לחופשי.

אז כן, סוכות הזה לא בדיוק החג הקסום שאנו חווים בכל שנה. המלחמה עדיין פה במלוא עוזה, הטילים שורקים לנו מעל הראש משל היינו נערת זוהר בסיקסטיז, וכל יציאה מהבית כרוכה בפרידה נרגשת ודרמטית מכל מה ומי שאנחנו רואים בדרך, כולל השכנה התמהונית שכבר שיכפלה בסתר מפתח לבית שלנו, וכשאנחנו מבלים במסעדות הטובות היא יושבת לה באמבטיה שלנו ומעשנת סיגר.

ובכל זאת. חג. צריך למצוא את השמחה בלב שלנו, גם אם זה בכוח, וליהנות. דרך אגב רוב המסעדות מהוות מקום בטוח מבחינת מרחב מוגן זמין וקרוב, כך שזה לא רק בילוי טעים וכייפי, אלא גם בילוי בטוח.

אז סוכות 2024, מתחילים!

פסטיבל הג'אז והיין המסורתי של מסעדת באבא יאגה

מסעדת באבא יאגה בתל אביב מזמינה את הקהל לפסטיבל הג'אז והיין המסורתי שלה, שיתקיים בין ה-17 ל-24 באוקטובר. האירוע מציע חוויה ייחודית המשלבת מוזיקת ג'אז איכותית מפי מיטב האמנים הישראלים ואורחים מחו"ל, לצד יין משובח ללא הגבלה ממבחר היקבים המובילים בישראל ואירופה.

הפסטיבל ייפתח ב-17.10 עם הטריו של הפסנתרן איתי שמחוביץ', המייצג את העתיד הצעיר והמבטיח של הג'אז הישראלי. ב-19.10 יופיע הרביעייה של און קדוש עם ג'אז מזרח תיכוני, כאשר הסולן מנגן על עוד. ב-20.10 מובטחת הופעה של רביעייה סודית, שמבטיחה ערב בלתי נשכח.

הפסטיבל ממשיך ב-21.10 עם הטריו של הסקסופוניסט יובל דרפקין, ב-22.10 עם הטריו של המתופף המפורסם שי זלמן, ומסתיים ב-24.10 עם הטריו של הפסנתרן והמלחין יונתן ריקליס.

כאמור, במסגרת הפסטיבל, המסעדה מציעה חבילת כרטיס ייחודית הכוללת מקום שמור, הופעת ג'אז איכותית, ויין ללא הגבלה לאורך הערב. האורחים מוזמנים ליהנות מהתפריט העשיר של המסעדה, אשר נמכר בנפרד.

לרגל חגיגות חול המועד סוכות, המסעדה שמחה להציע הטבה מיוחדת למשפחות: ילדים אוכלים חינם! בהזמנת שתי מנות עיקריות, כל ילד זכאי למנת ילדים ושתייה מתפריט הילדים ללא עלות נוספת. זוהי הזדמנות נפלאה לבלות ערב משפחתי איכותי, תוך שילוב של חוויה קולינרית ומוזיקלית יוצאת דופן.

כרטיסים ניתן לרכוש כאן

מונא - מלכת היופי של ירושלים

מסעדת מונא, השוכנת בבית האמנים בירושלים, מציעה חוויה קולינרית יוצאת דופן. תחת הנהגתם של השפים המוכשרים מושיקו גמליאלי ואיתמר נבון, המסעדה משלבת בין המטבח הצרפתי והאיטלקי ביצירתיות רבה. התפריט המשתנה מציג מנות קלילות ואסתטיות, המשקפות את חזונם הייחודי של השפים ואת הטעמים העכשוויים של הבירה. אם אתם מחפשים מקום לדייט לוהט, יום נישואין או סתם בילוי זוגי - האווירה הרומנטית והעיצוב המרשים הופכים את מונא לאחת המסעדות המובילות והכי מתאימות לכך בירושלים.

הנה כמה מנות שדגמנו עבורכם:

ארטישוק ירושלמי עסיסי מבושל בציר פרמז'ן עשיר ומושחם על גריל פחמים, מוגש על מצע תרד רענן ושעועית ירוקה פריכה. טעמים עמוקים ומרקמים מפתיעים בכל ביס.

שיפוד לשון בקר עסיסי בזיגוג מיסו מתקתק, צלוי לשלמות עם שכבה פריכה מבחוץ ובשר מתפרק מבפנים. מוגש לצד עלי חרדל פיקנטיים וביצה רכה קטיפתית.

לינגוויני דגים חלומי! פסטת לינגוויני ביתית ברוטב חמאת לימון עדין, מלווה בפילה דג ים טרי וסלסת בצל ירוק ארומטית. שילוב מושלם של טעמי ים ואדמה.

אנילוטי תפו"א מנחם - תשעה כיסוני פסטה עדינים במילוי קרמי של תפוחי אדמה ומסקרפונה, שוחים ברוטב חמאת מרווה ויין לבן מעודן. מוגש עם כרישה מקורמלת ועלי תרד רעננים.

גורדוס - כי מושחת היא לא מילה גסה

אם אתם מחפשים לטרוף ולהזיע בזר ושוקולד, אם אתם מגדירים את עניין הבריאות כמשהו שולי בחיים שלכם (אנחנו צוחקים, כן? האוכל הטעים הזה יעשה לכם רק טוב), "גורדוס" היא הכתובת בשבילכם. המסעדה, שפירוש שמה בספרדית הוא "שמנים", מציעה תפריט עשיר ומגוון של מאכלים אמריקאיים קלאסיים, ואנחנו אומרים את זה בזהירות, מה שנקרא, לשון המעטה:

המבחר העצום כולל המבורגרים עסיסיים, נקניקיות איכותיות, צ'יפס מושלם וטבעות בצל קריספיות. אבל זה עוד לא הכל - בתפריט תמצאו גם מנות מיוחדות כמו "מקצ'יז" - קציצה עסיסית בלחמנייה, מוגשת לצד מיונז ותבשיל מק אנד צ'יז מפנק, או "המפורק עליך" - בשר אסאדו מפורק ברוטב עשיר, בלחמנייה עם תוספות טעימות.

ולקינוח? אל תוותרו על "אובמה" - יצירת מופת קולינרית של ממש, המשלבת גלידת קרם ברולה, שוקולד, בראוניז, אגוזים ופירות.

אז אם אתם מוכנים להתפנק ולטעום ממנות מושחתות במיוחד, "גורדוס" היא היעד המושלם עבורכם.

הנה כמה מנות שדגמנו עבורכם:

יא סאלאם: המבורגר עסיסי וטעים, מושלם לאוהבי הבשר.

גורדוס סמאש בורגר: המבורגר בוטיק, טחון במקום, עם טעמים עזים.

בורגר בצלחת: חגיגה של טעמים: המבורגר עסיסי, צ'יפס קריספי וסלט רענן.

KFGordos: שניצלונים עסיסיים ופריכים, מושלמים לצד צ'יפס זהוב.

גורדו 200 גר׳: חתיכת בשר עסיסית, מושלמת עם תפו"א אפוי וסלט ירוק.

הקרואסונבורגר המקורי: חוויה קולינרית ייחודית, בלחמנייה קרואסון טרייה.

קרימי פסטה בורגר: שילוב מנצח של בורגר עסיסי ופסטה קרמית.

ועוד....

צילום: שאטרסטוק

אמורה מיו, האיטלקית התל אביבית האהובה שלכם

תקראו לנו משוחדים, תקראו לנו מתפנקים, תקראו לנו איטלקים, אבל פשוט תקראו לנו בכל פעם שאתם קופצים לאמורה מיו בתל אביב. אנחנו מבטיחים להצטרף. מסעדה ותיקה שמצליחה להישאר רלוונטית ורעננה, אווירה ביתית ואוכל איטלקי אמיתי, עם החום המנחם הזה שאופף אוכל שמגיע ממדינות בהן לא רק האוכל יפה, אלא גם כל מה שסביבו.

הנה כמה מנות שדגמנו עבורכם:

התחלנו עם פוקאצ'ה חריפה עם שמן זית, רוזמרין ושום, ועברנו לתפריט הפיצות המפתה שכולל בין היתר:

פיצות קלאסיות כמו פומודורו: קוביות עגבניות בשלות, בזיליקום טרי ושמן זית איכותי, על בסיס לחם קלוי ושומני. טעמי קיץ טריים בכל ביס, קפרזה עם שכבות עגבניות, מוצרלה טרייה ובזיליקום, חגיגה של טעמים איטלקיים קלאסיים.

ליצירתיים שבכם, יש מגוון  פיצות יצירתיות כמו פונגי: שילוב מושלם של פטריות שמפיניון, מוצרלה ורוטב עגבניות עשיר, ציה איסבלה - פיצה עשירה בטעמים עם מוצרלה, פרמזן, עגבניות, בזיליקום ורוקט. נונו פפו חריפה וטעימה במיוחד עם מוצרלה, פטה ופלפל ירוק חריף, ציו דינו - פיצה בשרנית עם מוצרלה, נקניק, גמבה ובצל ועוד.

אם אתם בדייט או סתם בא לכם להתפנק, לכו על  מנות גורמה כמו ציה פטריציה: טורטליני ורביולי במילוי גבינות עשיר, ברוטב חמאה ושמנת, עם נגיעה של רוטב עגבניות. חגיגה של טעמי גבינות, או ציה פלמיניה:   פסטה יוקרתית עם מילוי כמהין וגבינות, ברוטב חמאה ושמנת. חוויה קולינרית מיוחדת.

קלאטה 15, האיטלקייה שלכם בהרצליה

מסעדה סופר אלגנטית ויפה, שמשלבת מתחם חיצוני נעים מאוד (כן גם בסוכות, מה קרה, מי ישמע אנחנו חיים בסיביר) עם מתחם פנימי מפואר ועם גומחות אינטימיות.

הנה כמה מנות שדגמנו עבורכם:

פתיחים קלים וטעימים

טריקולור: שלושת צבעי הדגל האיטלקי מתעוררים לחיים בצלחת אחת: חציל קלוי, מוצרלה טרייה ועגבניות שרי מתוקות.

קריספי קלמרי: טבעות קלמרי מטוגנות עד הזהבה, פריך מבחוץ ורך מבפנים, מוגש עם רוטב טרטר ביתי.

טרטר טונה אדומה: נתחי טונה אדומה טריים קצוצים דק, מוגשים עם רוטב ייחודי, בצל סגול קצוץ וביצה עלומה. חגיגה של טעמים ים תיכוניים.

פסטות ביתיות

ניוקי ארבע גבינות: כופתאות ניוקי רכות ועשירות, ברוטב שמנת עשיר עם תערובת גבינות משובחת: פרמז'ן, פקורינו, גבינת עיזים וגורגונזולה.

ניוקי פסטו: ניוקי ביתי ברוטב פסטו טרי, עשוי מבזיליקום טרי, שום, אגוזי קשיו ושמן זית איכותי.

רביולי ריקוטה ותרד: כיסוני רביולי ממולאים בריקוטה ותרד טריים, ברוטב רוזה עשיר ופטריות שמפיניון.

רביולי ריקוטה ותרד בראגו דג ים: כיסוני רביולי ממולאים בריקוטה ותרד טריים, ברוטב רוזה עשיר ונתחי דג ים טריים.

ומה עם הקינוחים? למעט האמת, למרות שהיינו מפוצצים לא יכולנו שלא לקחת:

קסאטה סיציליאנית: קינוח סיציליאני מסורתי, שכבות של ביסקוויט ספוג, ריקוטה מתוקה, פירות קונפיט ושבבי שוקולד.

פאי לימון: פאי לימון קלאסי, עם קרם לימון עשיר ובצק פריך.

מוס שוקולד: מוס שוקולד עשיר וקטיפתי, מושלם לסיום הארוחה.

 

לולה מרטין - האלגנטית עם הדגים הכי טריים

אנחנו נשארים בהרצליה, ועוברים לחלק הדגי יותר בתפריט. כי אם יש משהו שלולה מרטין מצטיינת בו במיוחד, אלה דגים ופירות ים, המגיעים כל כך טריים לצלחת שאם נצטט את הפסיכיאטר פרייז'ר, וטרינר טוב עוד היה יכול להציל אותם. מהים, לצלחת, ובדרך עוברים אצל השף המוכשר שיודע לעשות קסמים. למרות הקסם של הדגים, אסור לפספס את הסלטים ובראשם סלט החצילים, שנשמע בנאלי, אומנם, אבל ככל הנראה הוא עשוי מקורים של פיות.

הנה כמה מנות שדגמנו עבורכם:

מנות ראשונות:

ארטישוק אלה רומנה: לב ארטישוק עסיסי, צלוי על הפלנצ'ה עד לרכישות מושלמת, מתובל בשמן זית איכותי ועשבי תיבול טריים. מוגש על מצע של בצל מטוגן זהוב, קונפי שום רך ולבנה מעושנת, היוצרים יחד סימפוניה של טעמים עזים ומורכבים. מנה מושלמת לחובבי טעמים עמוקים ומרקמים מגוונים.סביצ'ה בר ים: חגיגה של טעמים ים תיכוניים! קוביות מוסר ים טרי, חתוכות לקוביות קטנות, מוקפדות בקפידה עם בצל, כוסברה, צ'ילי, קולורבי ומלפפון קרנצ'י. הטעם המיוחד מושלם עם שמן בזיליקום וקריספי שאלוט.

קוקי סא'ן ג'ק ופילה לברק מדורה: פילה לברק עסיסי ונימוח, צלוי על המדורה לשלמות, מוגש על מצע של תרד עלי גפן, שום קונפי, צ'ילי חריף ולימון כבוש. שילוב טעמים עזים ומעשיר.

פילה סלמון על מצע פירה: פילה סלמון ורוד ומושלם, מוגש על מצע פירה אוורירי וקטיפתי, ברוטב חרדל שמנת עשיר ומפנק. דובר סול בשום חמאה ויין: דג דובר סול מבושל בזהירות בשום, חמאה ויין לבן איכותי, עד לנקודה המושלמת של עסיסיות.

סושי ים, אשדוד - מנות משובחות במחירים נגישים

במרינה של אשדוד תמצאו את מסעדת סושי ים, המשלבת בין מטבח יפני איכותי לנוף ימי מרהיב, ויוצרת חוויה שקשה לשכוח. המנות ב"סושי ים" מוכנות בקפידה, תוך שימוש בחומרי גלם טריים ומשובחים. הטעמים והמרקמים מזכירים את המסעדות המובילות בטוקיו, ומביאים את יפן הישר לחוף הים התיכון. ואם זה לא מספיק, המיקום הייחודי של המסעדה מאפשר לסועדים ליהנות מארוחה איכותית לצד נוף עוצר נשימה של הים והמרינה. חובה לציין שלמרות המיקום היוקרתי, מדובר במסעדה המציעה מנות סופר איכותיות במחירים המתאימים לכולם, ולכן אפשר להזמין עוד, ועוד, ועוד... אז אל תשפטו אותנו.

הנה כמה מנות שדגמנו עבורכם:

טרטר סלמון, אבוקדו וצ'ילי: מנה מרעננת המשלבת קוביות סלמון טרי, אבוקדו קרמי וצ'ילי לתוספת חריפות עדינה. מוגש בצורה אלגנטית כמנת פתיחה.

שישימי מיקס טונה וסלמון: פרוסות דקות של טונה אדומה וסלמון טריים, מוגשות על מצע של קרח. מלווה ברוטב טעים במיוחד.

מאקי אבוקדו: רול סושי פשוט וטעים עם מילוי אבוקדו קרמי ומיונז יפני, עטוף באצת נורי.

מאקי מלפפון: רול סושי קלאסי עם מלפפון פריך ושומשום, מספק טעם רענן וטקסטורה נעימה.

האמאן רול: רול עשיר עם שילוב של סלמון מעושן, אבוקדו רך וקרם צ'יז, יוצר טעם מורכב ומעניין.

אינווי מאקי: רול ייחודי עם צלפות מעושנות, אבוקדו ושומשום, מציע טעם עשיר ומעושן.

דראגון ירוק: רול מרשים המשלב סלמון, אצות מעושנות, קרם צ'יז, אבוקדו וטוביקו, עם מראה ירקרק מרהיב.

נינג'ה: רול חם עם סלמון אפוי, קרם צ'יז, אבוקדו ושומשום, מציע שילוב מושלם של טעמים וטקסטורות.

טיקה מסאלה – אילת. כי בסוכות הכי כיף שם

מסעדה הודית עם תפריט סופר עשיר ומגוון, המציעה מגוון עצום של מנות טריות מפוצצות בטעמים אותנטיים, החל ממנות בשריות עסיסיות ועד למנות טבעוניות מלאות חיות. כל מנה היא יצירת מופת קולינרית, המוכנה מחומרי גלם טריים ואיכותיים, ומבושלת לפי מתכונים מסורתיים.

הנה כמה מנות שדגמנו עבורכם:

טיקה מסאלה - מסעדה הודית אותנטית

עוף בקארי - תבשיל עוף עשיר בתבלינים הודיים מסורתיים.

עוף טיקה מסאלה - נתחי חזה עוף מתובלים בג'ינג'ר, שום, בצל וגמבה, מבושלים ברוטב קרמי

עוף וינדלו - עוף עם תפוחי אדמה ברוטב אדום פיקנטי, מנה חריפה ועזת טעמים.

עוף מאטי - עוף ברוטב חלב קוקוס בתוספת עלי חילבה, מנה עדינה ומיוחדת.

באטר צ'יקן - עוף מטוגן ברוטב שמנת עשיר ומתובל בשפע תבלינים.

כבש שאהי קורמה - כבש מבושל ברוטב קטיפתי עם אגוזי קשיו וזעפרן.

מוטון בריאני - תבשיל אורז מפואר עם כבש.

אסאדו במדבר, ים המלח

בנקודת המפגש הקסומה בין חולות המדבר הזהובים למי ים המלח הכחולים, ניצבת "אסאדו במדבר" - יהלום גסטרונומי המשלב מטעמים עשירים עם נופים מרהיבים. מוקמת בשער היישוב אבנת, מול החוף הצפוני של ים המלח, המסעדה מזמינה את אורחיה למסע קולינרי ייחודי על רקע אחד הנופים המרשימים בישראל.

תחת הנהגתם של השף אליהו פישקל, אשף המטבח, ונתנאל שלזינגר, מומחה בתחום התיירות, "אסאדו במדבר" מביאה את אומנות הבשר המעושן אל לב השממה. שיתוף הפעולה ביניהם יוצר הרמוניה מושלמת של מאכלים משובחים ואירוח יוצא דופן.

התפריט העשיר, המבוסס על חומרי גלם טריים ואיכותיים, מדגיש את סגנון האסאדו המסורתי. צוות מסור ומקצועי מעניק שירות חם ולבבי, התורם לאווירה הנינוחה והמזמינה.

הנה כמה מנות שדגמנו עבורכם:

המבורגר בטאבון - קציצת בשר עסיסית בלחם טרי מהטאבון

פיתות טריות במרינדה - פיתות רכות בתיבול ארומטי

אסאדו - נתחי בשר בקר מעושנים בבישול איטי

פיתות המבורגר מעושן - המבורגר בניחוח עשן בפיתה טרייה

מדליוני אנטריקוט על עצם - פרוסות אנטריקוט רכות צלויות על העצם

מסעדת האווזים - בנמל ת"א וברשל"צ

ואם כבר לחגוג בסוכות, אי אפשר לדלג על מסעדת האווזים - בנמל תל אביב ובראשון לציון!

אנחנו דגמנו חומוס טחינה ולאפות חמות מהטאבון, עיקריות במרכז שולחן הכוללת פרגית קבבונים כבדים ומרגז חריף אש עם תוספות אורז וצ׳יפס. השוס: המחיר אחיד, 175 שקלים לסועד, וכולל גם שתייה כמו קוקה קולה זירו ספרייט ולימונדה, בסוף הארוחה קפה תה ופלטת קינוחים הכוללת מלבי בוואריה מוס שוקולד קדאיף. בקיצור, אפשר לאכול כמה שרוצים, ולא לחשוב על החשבון בסוף.

כמובן אתם יכולים לשדרג, ובמחיר  195 שקלים לסועד לסועד לקבל גם פילה בקר אנטריקוט כבש ואדום,
הכל מוגש חופשי ללא הגבלה

שימו לב - בנמל תל אביב פתוח בחוהמ סוכות וגם בערב חג ראשון, וערב חג שני.
במסעדה ברשלצ פתוח רק בחוהמ. 



צילום תמונת שער: באדיבות מסעדת קלאטה 15

חלק מהמסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest, אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
3
פחות אהבתי
0

כתבות נוספות של ליהי גיאת

Newsletter Icon