ביום שלישי האחרון לקחתי את אחותי, חובבת סושי שמתחילה להכיר את תל אביב, למסעדת המון. אני לא אוהב דגים ולא שרצים למיניהם, אבל נהניתי מאוד מהאוכל הנהדר. אכלתי מרק מיסו מצוין, סלט וואקאמה... חמצמץ וטעים מאוד, סינטה יפנית נהדר וקליפסו (מין סושי שעטוף בחסה שהרכבתי בעצמי את תוכנו - עוף בפנקו, אורז מלא ועוד ירקות). כל המנות פשוט מצוינות. והקטע הכי כיף - לשבוע מאכילת מנות שונות בו זמנית. תענוג נדיר ביותר. אחותי לקחה קיושו שרימפס מאקי ואושי סוביז (סנדוויץ' סושי כזה) וגם היא אמרה שהיה לה טעים מאוד. שתינו גם משקאות קלים וסאקי חם. האווירה במקום לילית, חשוכה, קצבית וצעירה והשירות היה בסדר גמור. בקיצור, ממליץ בחום. החשבון הסופי - 249 ש"ח על הרבה מאוד מנות ושתיה, בלי טיפ - נראה לי סביר בהחלט.
הגענו לקראת הסגירה ויידעו אותנו שאין יותר מנות חמות, מקובל. אבל בקושי היו גם צלחות על המסוע והצלחות שהיו היו במחירים היקרים ביותר. התפריט היה מטעה משום שהיה כתוב 6 יח' לרול ועם זאת... קיבלתי 4, מה שממש לא מצדיק את המחיר. השירות של המלצר היה אנטי ביותר ובחוצפתו הרבה בזמן שהתלבטנו הוא אמר לנו שאנחנו מבזבזים את הזמן שלו ושלנו. לא נחזור לשם
האוכל במקום - הסיבה שלמענה מגיעים - פשוט מדהים. גם מנות פתיחה גם רולים מיוחדים גם קומבינציות הכל מצויין. העיצוב - לא נעים בכלל... הרעיון שיושבים מסביב למבטח הוא מקורי אבל בקומה העליונה... כיוון שיש מקום למנות המסתובבות, יש נורות שמכוונות ישר עלייך - מאירות בעיניים ומחממות כשבעצם רוצים להרגיש את המזגן. כמעט אין שולחנות הכל כיסאות של בר. המקום מאוד צפוף... המלצרים עובדים טוב אבל פשוט אין מספיק מהם... הגענו למקום חיכינו כ-10 דק' על-מנת לשבת, אחרי זה עוד 12 דק' חיכינו שיגיע מלצר... כשהמלצר כבר הגיע הכנת המנות דווקא מהירה ואם רוצים לבקש דברים נוספים השירות משתפר. לסיכום - אוכל מעולה, אבל מקום צפוף ולא הכי נוח לשבת ואין מספיק שירות
לא להזמין משלוחים. אומנם המון נחשבת לאחת ממסעדות הסושי הטובות בתל אביב, אולם בכל הנוגע למשלוחים המסעדה אינה עומדת בסטנדרטים המנימליים הנדרשים מנותני שירות. הערב בחרתי להזמין שתי... קומבינציות במשלוח לארוחת ערב בבית. אחת הקומבינציות שכללה מאקי אבוקדו הגיעה עם אבוקדו בוסרי לחלוטין וקשה כמו אבן, והשנייה, שהייתה אמורה להגיעה עם שלושה סוגי רולים הכוללים בעיקר אבוקדו- הגיעו עם ירקות תחליפיים- ללא הודעה מראש. בפנייתי לשירות המשלוחים ניתקו איתי ארבע פעמים את השיחה במטרה לברר את האירוע, כאשר התשובה שקיבלתי באחת השיחות היא ש"אבוקדו הוא לא בעונה, ואף מנה לא יוצאת מן המטבח עם אבוקדו". אני, חובבת סושי מושבעת שמעולם לא זרקה חתיכת סושי אחת לפח, מצאתי את עצמי חופרת בשקית עם שאריות הסושי על מנת לוודא שהאבוקדו שלי לא התחפש למלפפון. השיחה הרביעית (!) הסתכמה בפיצוי עלוב של שני מאקי אבוקדו "בהזמנתי הבאה" (לטענת הטלפן "בהזמנתך הבאה האבוקדו יהיה בעונה"). מיותר לציין שלא תהיה כזו. מנה שמזמינים הביתה אי אפשר להחזיר למטבח... טעויות יכולות לקרות, אך לתשובות מגוחכות מעין אלה ורמה כזו של שרות לא הייתי מצפה במסעדה נחשבת כמו המון.
הגעתי למסעדת מון עם חבר ביום ראשון בשעה 23:30. בימי ראשון יש מבצע שבו כל מנה מהמסוע עולה 12 ש"ח. מספר המנות שעל המסוע היה דליל. בחרנו שלוש מנות מהמסוע. כל אחת מהן הייתה מאכזבת. נראה... שהמנות בילו הרבה זמן על המסוע. הן הרגישו עייפות ולא טריות. דבר שהוא חשוב ביותר כשמדובר בסושי. כשאמרנו זאת למלצר, הוא חזר עם תגובה ממנהל המסעדה שמסר שבגלל שמדובר בשעה כזו, המצב הזה יכול לקרות, ואם אנחנו רוצים, אנחנו יכולים להזמין מהתפריט. אחרי תגובה כזאת, לא רק שהתאכזבנו מהאוכל אלא גם מהתגובה. בקשנו חשבון, קבלנו כסוג של פיצוי ביחד עם החשבון צ'ייסרים עם סוג של מיץ פירות. זה לא ממש עזר להעביר את הטעם הרע מהביקור במקום.
אני לקוחה קבועה של המקום עוד הרבה לפני ימי השיפוץ, אם לתאר את המילה מושלם... ה-מושלם... זה ה MOON. אני מאוד מפונקת באוכל, וה- MOON עונים הן על דרישת הטעם, הטריות, ההגשה, היופי והעיצוב,... השירות, הנעימות של המקום.. אני מאלה שנותנים לא מעט ביקורת, ובכל הפעמים שאכלתי ב- MOON הם מקבלים רק תשבוחות, ואין ספק שבשביל הקציר הם זורעים הרבה.. ממליצה בחום על המקום- טוב לכל שעה של היום, ואין ספק שהם יודעים את המתכון להתנהלות של המקום.. שאפו
אני מתייחסת בביקורת זו למשלוח ולא למסעדה. ביום שישי הזמנו משלוח מהמסעדה (מאתר REST, ללא שום קישור לחברה חיצונית), נכתב כי המשלוח ייקח בין 50 דקות לשעה. השליח הגיע אחרי שעה ורבע.קיבלתי... את המשלוח ליד בלי להתלונן על האיחור, אחרי חצי דקה השליח לקח לי את המשלוח בטענה שזה לא שלי, נתן לי לדבר עם מישהו שלא ידעתי מי הוא, שצעק עליי שאחזיר את השקית כי היא לא שייכת לי, במקביל הטלפון שלי מצלצל בלי הפסקה, אחכ הסתבר שזה היה מחברת המשלוחים. מבולבלת החזרתי את השקית ולא ממש הבנתי מה רוצים ממני. התקשרתי למס שצלצל אליי והסתבר כי מדובר בחברת משלוחים חיצונית שהפילו את האשמה על המסעדה והתנצלו אם טון הדיבור שלהם היה לא נעים (בלשון המעטה) אמרתי שאני חושבת שמגיע לנו פיצוי והם אמרו שהם ינסו לראות מה הם יכולים לעשות כי אכן מגיע לנו פיצוי. 20 דקות אחכ (כמעט שעתיים מביצוע ההזמנה) קיבלתי את המשלוח, כבר היינו ככ רעבים שאפילו לא התלוננו על חוסר הפיצוי (הצפוי, אני חייבת לציין). האוכל היה טעים, אבל ממש לא שווה את הסאגה הזו ואת האכזבה מהשירות.
PRO
בפעם האחרונה שהיינו שם, בן זוגי ואני האכזבה הייתה גדולה! ראשית היחס הסנובי מצד המארחת ואחת המלצריות.. כשהתיישבנו לקח המון זמן עד שקיבלנו שירות. הסושי שקיבלנו ממש לא עמד בציפיות, היין... שהזמנו היה חמוץ (מורגש שנפתח לפני זמן רב).. לכל דבר צריך להסב את תשומת לב המלצריות כי הן פשוט לא מסתכלות עליך פן תקרא להן ותפריע להן בעבודתן. בקיצור לשם אני לא חוזרת שוב
נתחיל באוכל. קראנו באינטרנט את המחירים, אבל לא שיערנו בנפשנו שהמנות כה קטנות. הסושי לא מספיק איכותי ע"מ להצדיק את המחיר. מדוע מנות סטנדרטיות יקרות אף הן? מילא הספיישלים... נמשיך במקום.... צפוף, אין איפה לשים תיק, מעיל, צריך להקים אנשים כל הדרך. חשוך ותחוב ולא כיפי. והשירות - חיכינו וחיכינו וחיכינו, ואף אחד לא ניגש! לא חשבון, לא שתיה. מזל שהיה מסוע לאכול ממנו בלי להטריח את המלצרית. הרגשנו לא רצויים!