נגישות
נגישות

טיול בפארק המעיינות: המסלול המושלם לקיץ

לכבוד החום של אוגוסט סידרנו לכם טיול מקסים בפארק המעיינות, שיאפשר לכם גם לטייל וגם להשתכשך. וכמובן שלא שכחנו להמליץ על המסעדות הכי שוות באזור!

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 16/08/2022, 21:11
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מדור מיטיבי לסת בשיתוף קק"ל מביא לכם השבוע את מסלול עמק המעיינות -  אחד ממסלולי המים הכי שווים, רטובים, צוננים ומרעננים שיש בארצנו היפה, וזאת לצידן של מסעדות משובחות לאורכו של העמק. מדובר בפארק הכולל שלושה מהמעיינות השופעים והמהנים ביותר בעמק בית שאן, הנובעים למרגלותיו של הגלבוע ומחכים לכם שתטבלו עצמכם פנימה להנאה מובטחת.

נחל הקיבוצים. צילום: מלכה ברקאי, ארכיון הצילומים של קק"ל.

על שפע מים ומעיינות

פארק המעיינות נמצא בלב השטחים החקלאיים של הקיבוצים ניר דוד, מסילות ורשפים, ויש בו שפע מעיינות נובעים שמתאימים להליכה, רחצה והתרעננות מהחום של אוגוסט! כמה מזל שדוד המלך לא הספיק לקללו; "הָרֵי בַגִּלְבֹּעַ, אַל טַל וְאַל מָטָר עֲלֵיכֶם" - כך קילל המלך את ההר שבו מצאו את מותם שאול המלך ובניו (שמואל ב' א, כא) ולשמחתנו נשמטה ממנו קללת העמק שלמרגלות ההר, בו נובעים מעיינות שופעים שמחכים רק לכם - מעיין חרוד, הסח'נה, עין שוקק, עין מודע ונחל קיבוצים, שחברו יחד תחת הכותרת פארק המעיינות.

איך מגיעים ומה אורזים?

כל שנותר לכם לעשות הוא לנסוע על כביש עפולה – בית שאן (כביש 71)

לפנות דרומה לכיוון קיבוץ בית אלפא (כביש 669) ולפנות לכניסה לגן לאומי גן השלושה (סח'נה). בכיכר שלפני הכניסה לסחנה פונים ימינה, חונים ומתארגנים להליכת מים.

ציוד:

  • נעלי הליכה או סנדלי מים כמו שורש, טבע נאות
  • לפחות 2 ליטר לראש
  • שקיות אטומות מים שבהן ניתן לשים ארנק, מפתח רכב וטלפון נייד
  • בגד ים
  • צידנית נוחה וקלילה כדי שלא תצטרכו לסחוב אותה קילומטרים, למרות שתוכלו לשכור במקום שאטל העובר בין המעיינות בעלות של 20 ₪ בלבד
  • אוכל משובח וכמה שיותר ממנו

 צילום: אדוה קימלפלד, ארכיון הצילומים של קק"ל.

עין מגדל ונחל הקיבוצים עם האיטלקייה שלכם

עין מגדל הוא מהמעיינות הגדולים בפארק המעיינות, כששמו למעשה מנציח את קיבוץ תל עמל (כיום ניר דוד) - קיבוץ ראשון ליישובי חומה ומגדל, שנוסד ב-10 בדצמבר 1936.

נחל קיבוצים זורם בתחום הפארק לאורך של כמעט 1.5 ק"מ, כשמימיו צלולים מאוד ומאפשרים צלילה מהנה ואת קיומם של צמחי מים רבים, כמו למשל: קרנן טבוע, שתזהו בזכות עליו הגזורים. על גדת הנחל, תוכלו לראות קנה מצוי, אשל הירדן, סוף מצוי, קנה סוכר גבוה, פטל קדוש וטיון בשרני וגם את צמח "מכבד הביצות" העומד בפני סכנת הכחדה.

גדותיו של הנחל הן המקום המושלם לבראנץ' שהבאתם מ"האיטלקיה".

"האיטלקיה" - מסעדה איטלקית המגישה את מיטב מנות ארץ המגף, מנות מעולות שאת חלקן תוכלו לארוז לדרך ולשלוף בנחל הקיבוצים. חובה לארוז לפחות 2 פיצות משפחתיות,עם התוספות שבא לכם, ולהזמין גם סלט חלומי קר, סלט יווני וכמה סוגי מאפים. אל תשכחו לארוז גם קינוחים, כמו: פנקייק ופאי שוקולד בלגי, שיכולים לשרוד את החום ולחכות לכם לשלב השליפה.

צילום: האיטלקיה

האיטלקיה. ירושלים הבירה 46, בית שאן, 053-9383488

עין שוקק עם הסמוראי הנכון והסושי המושלמים

עין שוקק הוא מעיין היוצר בריכה גדולה ויפה עם מים צלולים ומפתים לחיות שם, כשסביבו עצים שעושים צל וטוב על הנשמה. קיר האבן הבנוי בצד המעיין, הוא חלק מבריכה שאגרה את מי המעיין והזרימה אותם לשתי טחנות קמח. הטחנה העליונה (טחונת אל-ג'וסק) הייתה צמודה לסכר אך לא נותר ממנה שריד. מהתחנה התחתונה (טחונת אל-אשרף) שרדו מספר חלקים. עין שוקק והמעיינות האחרים בעמק, מרווים את צימאונם של בעלי חיים, כגון: חזיר בר, תן, שועל מצוי, חתול ביצות ודרבן, המנצלים את סבך הצמחייה למחסה, כך שאם תגיעו בשעות היותר נעימות והפחות מתויירות, אולי תפגשו אחת מהן.

עין שוקק. צילום: עמלכה ברקאי, ארכיון הצילומים של קק"ל.

סמוראיו סושי בר – הוא הסושי הנכון שתוכלו לארוז לדרך ולאכול בשקיקה בעין שוקק! מדובר במסעדה אסייתית נפלאה, שמתמחה בהכנת כל רול שחלמתם לטעום, כשהרולים מגולגלים ע"י "סושאי" מומחה כשהם מגוונים, מיוחדים ועשויים מחומרי גלם טריים. מומלץ לקחת לדרך את קומבינציית חרקירי, הכוללת: 4 יחידות ח' סנדוויץ' סלמון, אבוקדו, מלפפון ובצל ירוק, 4 יח' אינייסדאאוט סלמון, מלפפון ובצל ירוק, 4 יח' אינסיידאאוט ספייסי טונה, מלפפון ובצל ירוק, 4 יח' מאקי סלמון צלוי, אבוקדו וגזר, 4 יח' מאקי סלמון, אבוקדו וגזר, 4 יח' ניגירי סלמון, 2 ח' ניגירי טמגו ויחידת ניגירי פטריית שיטאקה. כמובן שתוכלו ללכת על קומבינציות גדולות יותר, בהתאם לכמות האנשים, ומומלץ גם לקחת כמה ממנות הספיישל שמתאימות לשליפת פיקניק, כמו: קראנץ' בטטה.

סמוראיו סושי בר. הנשיא ויצמן 25, עפולה, 053-6285296

עין מודע עם חומוס שמודע לעצמו ולטעמו המופלא

עין מודע הוא מעיין גדול בצל חורשת איקליפטוס נאה שזכה בעבר לשיפוץ של קק"ל ולחניון נעים, כאשר מימיו נאספים בבריכה גדולה שאורכה כ-40 מ' ועומקם מגיע לכחצי מטר. גם מי שאינו חובב ציפורים מושבע, ייהנה מאוד מגן העדן של עופות המים הרבים שפוקדים את האזור. המקום מושלם לרחצה תחת החום הכבד ולארוחת צוהריים מנצחת.

חומוס יעקב היא חומוסייה ישראלית מומלצת, ממנה תוכלו לעשות טייק-אווי לטיול שלכם ולארוז את כל טוב הארץ עם החומוס הכי טעים שיש! אז מה כדאי לארוז? חומוס משאושה, חומוס סביח, חומוס גרגירים, חומוס בשר, חומוס פטריות, כמות פיתות יפה, סלט ירקות, סלט בורגול וכמובן כמות יפה של קינוחי מלבי מושלם!

צילום: חומוס יעקב
חומוס יעקב. ירושלים 5, עפולה, 053-9378990

מה אוכלים בסיום עמק המעיינות

מברוק ענק! צלחתם את מסלולי המים, השכשוכים, ההליכה, הצלילות, צעקות הילדים והחום הכבד, ועכשיו כל מה שבא לכם זה מקום ממוזג עם קולינריה בשיאה, שתשביע אתכם עם מנות מושלמות!

ביף בעמק -סיום קרניבורי ליום מאתגר

עמק המעיינות הוא אמנם מסלול רטוב ומרענן, אך בסופו תרגישו את העייפות, ובדיוק בשביל זה כדאי לטעום את ההמבורגרים המעושנים של ביף בעמק, מסעדה שנמצאת במבנה יפה ומיועד לשימור. במקום מוגשים המבורגרים היישר מהמעשנה עם אינספור תוספות שתוכלו לבחור, כמו: ריבת בצל, ביצת עין, חלפיניו, פטריות, אננס, חזה אווז לצד מנות ראשונות וסלטים. ההמלצה שלנו היא להזמין את המבורגר הציידים עם חזה אווז, כבד אווז וההמבורגר הצרפתי המורכב מאסאדו וחזה אווז, יחד עם חציל ים תיכוני וסלט חזה עוף. לקינוח, מומלץ לחלוק את סופלה השוקולד עם עוגת התפוחים של סבתא -שני קינוחים מופלאים שיתנו את האנרגיה הנכונה לנסיעה הביתה.

צילום: ביף בעמק

ביף בעמק. בית שאן, 053-9375833

אצל צרפתי – סיום איטלקי בוטיקי לטיול הרטוב

אצל צרפתי - מסעדה איטלקית שמהווה סיום איטלקי מושלם לטיול המים שלכם. במקום תמצאו מגוון פסטות, פיצות, סלטים וריזוטו כשהכל נעשה במקום ומתוצרת מקומית, כולל כל סוגי הבצקים המופלאים. לפתיחה - קרפצ'יו סלק לצד פוקאצ'ה, בעיקריות - רביולי כמהין טעים במיוחד או פסטת השף שמאולתרת באותו רגע במקום לפי מצב רוחו של השף. בפיצות - אל תפספסו את הבלקנית עם גבינת הפטה הנמסה.

אצל צרפתי. שדה נחום, 053-9347944

רוצים לקרוא עוד על פארק המעיינות המופלא? מוזמנים להיכנס ללינק ולקבל את כל הפרטים לטיול אוגוסט מושלם!

*חלק מן המסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
האיטלקייה בבית שאן
053-9383488
סמוראיו - סושי בר בעפולה
04-6593322
חומוס יעקב בעפולה
053-9378990
ביף בעמק בבית שאן
053-9375833
אצל צרפתי בשדה נחום
053-9347944

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הבראנצ'ים שלא תרצו לפספס: כל ארוחות הבראנץ' השוות
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
מטבח טיל - מסעדות פרסיות משובחות בישראל
מסע השווארמה של נויפלד
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת