נגישות
נגישות

המנות הכי ישראליות של 2024 - איפה הכי שווה לאכול?

פלאפל לחוח, קרפלך עם שרימפס, שווארמה כורכום, סביח בפוקצ'ה - קבלו את מצעד המנות הכי ישראליות של 2024, מתוחכמות, משודרגות וטעימות, כאלה שמאתגרות את התיאבון של החיך הישראלי ומשאירות טעם של עוד

מגזין REST חדשות האוכל חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 08/05/2024, 9:39 תאריך עדכון: 08/05/2024, 10:20

מיהן ומהן המנות הישראליות שכבשו את תפריטי המסעדות בישראל של 2024?

תשכחו מפלאפל, חומוס, שווארמה, סביח ושיפודים עסיסיים, כי במציאות של ימינו אותן המנות הישראליות הקלאסיות עברו שינוי קוסמטי ממש כמו משפחת קרדשיאן והפכו מתוחכמות וקוסמופוליטיות.  

הן מדגמנות שילובים מטורפים של המטבח הישראלי הקלאסי, הים תיכוני והמוכר לזר והמוזר ולכל מטבח אפשרי בעולם, שמקבל אינטרפרטציה ישראלית משלו עם פלטת הטעימות הכי ארצישראליות שיש. המטבח הישראלי של 2024 הוא לא מה שהכרנו עד כה, הוא מורכב יותר, משוגע ויומרני, שאפתן לא קטן ובעיקר מגוון. והאמת, שהבשורה הטובה באמת היא שלרגע לא משעמם איתו והוא מגיש לסועדיו תפריט עמוס בכל טוב קולינרי, שמאתגר את המוח והקיבה השבעה. במיוחד לקראת יום העצמאות, בחרנו את המנות הכי ישראליות שיש לשנת 2024 להציע, עם השילובים הכי מיוחדים, מוזרים ומדליקים שיגרמו לכם ללקק את הצלחת ולהרגיש זיקוקי דינור בנשמה!

תריסר - קובה משודרג וממותג

תריסר היא אחת המסעדות החדשות והשוות - היא מספקת חווית אכילה שהיא MUST ולא פחות! בטקס פרסי המטבח הישראלי 2024, המסעדה, שנמצאת בתל אביב, בניצוחו של השף ענר בן רפאל פורמן, קיבלה את פרס המסעדה החדשה המצטיינת של 2024 ויש סיבה טובה לכך! מעבר לתפריט עשיר ומעניין עם אוכל מצוין, תמצאו כאן מנות ראשונות ישראליות כמו קובה משובחת במיוחד.  'אוריקטה קובה דגים' היא מנת קובה המוגשת עם ציר דגים, עגבניות ופטרוזיליה מה שיוצר שילוב ישראלי ואיטלקי - ישראלי בגלל הקובה ואיטלקי בגלל קמח האוריקטה שמגיע אלינו מדרום איטליה  - שדרוג טעים ועדכני שחובה לטעום.

האחים – שיפודים ישראלים עם אסיה בנשמה ובצלחת

מסעדת האחים היא אולי הדבר הכי ישראלי שקרה כאן בשנים האחרונות, השייכת לשף אסף דוקטור שגם קיבל על כך את פרס השף המצטיין של 2024. ב'אחים' תמצאו את כל האחים הקולינריים האבודים שלכם, עם תפריט מגוון של מנות ישראליות שמקבלות טוויסטים עדכניים ממדינות זרות. 

אחת ממנות הדגל של המטבח הישראלי היא לא אחרת מאשר מנת השיפודים, שאצל 'האחים' הפכה משיפודים פשוטים למנת שיפודי פילה עוף במרינדה של תבליני מסאלה אדומה וחלב קוקוס. מנה זו מדגימה איך שיפודים מוכרים מקבלים את אסיה בתבלינים והופכים למנה מנצחת. בנוסף, המנה מציעה שדרוג טעים במיוחד - תוספת תפ"א במדורה, שמגיע עם שמנת חמוצה וחמאת סחוג – שעטנז אשכנזי ותימני שמשדרגים אותה!

שאטרסטוק

שווארמה וייסברג - השווארמה הכי עסיסית וייחודית שתבלסו

יש עשרות שווארמות מצוינות ברחבי הארץ – עסיסיות, שמנוניות במידה ועמוסות בכל טוב שנדחסות לתוך פיתה שכבר מזמן חרגה מהגבולות של עצמה. אז מה כבר יכול להיות מיוחד בשווארמה תשאלו? והתשובה היא ארז קומרובסקי השף הגלילי המוכשר!

קומרובסקי פתח לאחרונה את השווארמה שלו הקרויה על שם סבא שלו יעקב וייסברג, שלקח בזמנו את קומרובסקי הילד לאכול את השווארמה הראשונה שלו בשוק בצלאל בתל אביב, ומאז הוא הפך למכור לדבר הזה. הסייח עצמו מורכב מספריבס טלה, אנטריקוט ובשר עוף. השוס הגדול של המסעדה הוא שהפיתות עצמן עשויות מכורכום והן צהבהבות, רכות וטעימות להפליא. מובטחת לכם גרסת השווארמה בין הטובות והמקוריות שידעתם EVER!

שאטרסטוק

המחתרת התאילנדית שמנצחת על קרפלך צרפתי תאילנדי ומלבי תאילנדי ערבי

המחתרת התאילנדית היא אחת המסעדות התאילנדיות הכי מסקרנות שתמצאו בארצנו הקטנטונת. המסעדה מגישה את כל מנות הז'אנר עם טעמים מופלאים המורכבים גם מניחוחות ישראלים. יואב צידון, השף של המקום, אמנם אינו תאילנדי במוצאו אך הוא בהחלט פיצח את המטבח הזה עם שפע של פרשנויות משלו למנות התאילנדיות. קחו למשל את מנת ה'קרפלך סרטנים' המשלבת בין מאכלים יהודיים למטבח הצרפתי עם טעמים של תאילנד ואת מנת הקינוח המדליקה של המקום שעושה חתונה בין המלבי מהמטבח הערבי לתאילנד - מלבי על בסיס קרם קוקוס וג'ינג'ר עם קרמל טופי וקראסט של בוטנים שומשום. שווה לבוא רעבים ולא להפסיק לאכול את הישראליות התאילנדית הזו!

מרכז הפלאפל התימני – חתונה מלכותית בין פלאפל ולחוח

אין ספק שהפלאפל הוא מאכל ישראלי לאומי שהתפתח אבולוציונית לעשרות סוגים עם שפע של תוספות בפנים, גדלים וצבעים ולא משנה מה, הוא עדיין אחד המאכלים הכי טעימים והכי ישראליים שיש כאן! אחת ממנות הפלאפל הבלתי נשכחות הן הפלאפל של המרכז התימני, שמוגש בתוך לחוח אוורירי ומשובח, שסופג את כל הטעמים והריחות וגורם לסועדים לבלוע אותו ולא לרצות להפסיק לאכול. השילוב הזה גאוני ומחמיא לכדורי הפלאפל שנארזים לתוכו עם כל התוספות האפשריות שנספגות לשלמות קולינרית.

בראסרי, מעשה בקטאייף לבנוני/איטלקי שקיבל ניחוחות של אמריקה וטעם אגדי!

הבראסרי הוותיק של עין כרם מציג ביסטרו מגוון ומשובח של דגים, פירות ים, בשרים שמקבלים פרשנות מקומית והופכים למיוחדים בטעמם. מנות ישראליות ראשונות ומוכרות היא למשל מנת הקטאייף -  אותו כיסון מתוק הלקוח מהמטבח הערבי, ששודרג כאן למנה מעולה בשם: 'קטאייף שרימפס'  - שרימפס עם פנקייק לבנוני, מסקרפונה, פיסטוק ועשבים. מנה מושלמת שחוצה מטבחים וטעמים שהופכים בפה ליצירה של ממש! מנה ישראלית נוספת שקיבלה כאן פרשנות משלה  ואסור לכם לפספס אותה היא 'ניוקי שישבראק' -  כיסוני שישבראק ביוגורט המגיעים מהמטבח הערבי והתאקלמו בארץ בכבוד רב, ששודכו כאן למטבח האיטלקי והפכו לחתונת זהב אמיתית בפה!

TAGALOS – בגלל הסביח החתיך

אחד המאכלים שיהודים המציאו הוא הסביח, שמגיע מעיראק והפך לאחת המנות האהובות והפופולריות בארץ! בטגלוס – ביסטרו מסעדה שמציגה פיוז'ן שלם של טעמים הלקוח ממטבחים רבים, ניתן למצוא שפע של מנות עדכניות שחוצות מטבחים ועולמות, עם טעמים שיש רק כאן. בראש ובראשונה חובה לאכול את גרסת הסביח המקומית, הסביח של טגלוס הכולל חציל עשוי על גחלים, ביצה קשה, גרגירי חומוס, מלפפון חמוץ, תפוח אדמה וכל הטוב הזה מוגש בתך פוקצ'ה איטלקית שאורזת לתוכה את החציל בבריכת טחינה מושלמת!

*חלק מן המסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
6
פחות אהבתי
1

כתבות נוספות של אורלי בויום

Newsletter Icon