נגישות
נגישות

הצטרפו לטרנד: טרנדים חדשים במסעדות הישראליות 2024

ביס קולע, מנה מפתיעה, קוקטיילים מופרעים, אוכל טבעי, מטבח מקומי ומנות מלחמתיות- לכבוד יום העצמאות 2024 בחרנו את הטרנדים הכי חדשים והכי ישראליים שיש במסעדות עם מנות בלתי נשכחות, שאתם חייבים לטעום

מגזין REST חדשות האוכל חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 08/05/2024, 20:33

עולם המסעדנות הישראלי עבר בשנים האחרונות תהפוכות רבות שהשפיעו עליו ושינו פניו; ממגפת הקורונה ועד למלחמת 'חרבות ברזל' שעדיין נמצאת כאן עם כל הכאב, השכול והחטופים שצרכים לחזור, ישראל חווה רצף אירועים שחודרים לעולם הקולינריה ומשפיעים על הקונספט, גודל המנות, סוג האוכל ועל העדפותיו של הסועד הישראלי עצמו!

אז אילו טרנדים חדשים התגלו במסעדנות הישראלית התגלו של 2024 ומהם השינויים שחלו בתפריטים של המסעדות האהובות על הסועד הישראלי שנשאר גרגרן אך קצת יותר בררן ותובעני?!

לכבוד יום העצמאות 2024, סרקנו את הטרנדים החדשים בעולם המסעדנות הישראלית  - הטרנדים הכי בועטים שבהדרגה משנים (ועוד ישנו) את עולמו הקולינרי של הישראלי המורעב; מההעדפה למזון בריא וטבעי יותר, מנות קטנות וביס מאתגר, מטבח פטריוטי ויותר מקומי, דרישה לאוכל מאתגר שיוצר הרפתקה בפה וגם 'ספייס האוס' – ברי קוקטיילים מקצועיים שעושים חסד עם ציבור הזללנים, קבלו את ה- TOP של חידושי העולם הקולינרי הלוהט של ישראל!

 

טרנדוש עם מנות צמחוניות, טבעוניות וידידותיות מחומרי גלם טבעיים

זה כבר ידוע מזמן שבשנים האחרונות המטבח הצמחוני/טבעוני בישראל תפס מקום של כבוד עם שפע של מסעדות שמספקות את הביקוש הרב שיש למנות האלה ומרכיביהן.

אך השנה הטרנד הזה מכה בעוצמה גדולה יותר בעקבות עלייתם של הקיימות ותרבות ה-wellness שדואגים לגוף ולנשמה עם אוכל שדואג לרפד את השיניים עם מזון המבוסס על צמחים והעדפה ברורה לחלופות טבעיות ובריאות יותר עבור קהל שלם של צרכנים שמאמין בזה ורוצה כמה שיוצר מזה! בהתאם לדרישת הקהל, מסעדות רבות מקפידות על מזון טרי, עונתי, טבעי ומקומי הנעשה מחומרי גלם אמיתיים מהצומח עם מנות כמו סלטים, דגנים, מרקים, תבשילים, פסטות וגם מנות משובחות המבוססות על תחליפי בשר על בסיס צמחי ותחליפי חלב.

בר מימון – ארוחת מלכים מחומרי גלם טריים היישר מהשוק!

בר מימון שבשוק הכרמל הוא החלום הרטוב של אוהבי המזון הטרי! התפריט מורכב מהמטבח הספרדי, איטלקי, צרפתי וישראלי והוא עשוי על טהרת חומרי הגלם הטריים מהשוק עם מנות טעימות להפליא ובמחיר ידידותי. תמצאו כאן שפע של מנות צמחוניות וטבעוניות שאסור לפספס כמו עלי הגפן עם לאבנה, ארטישוק בגריל עם פרמז'ן,

אספרגוס בגריל, פסטות ופיצות תוצרת בית ובקיצור – חגיגה של קולינריה טבעית מחומרי הגלם הכי זמינים ועונתיים שיש.

הטבעונית 17J – ההוכחה שגם אוכל טבעוני הוא פצצה!

אחת המסעדות הטבעוניות הכי טרנדיות ומשובחות שיש כאן היא "הטבעונית J17" 

שמוכיחה שאוכל טבעוני יכול להיות נפלא, מתובלן היטב ועושה חשק לעוד. מתחילת מלחמת 'חרבות ברזל' המסעדה התגייסה לבשל אוכל טבעוני לאלפי חיילים מה שכבר הופך אותה לראויה לביקור, בשל השילוב הזה שבין אקטיביזם לקולינריה משובחת!

התפריט עשוי מאוכל טבעוני 100% ואל תוותרו על קציצות טופו בסגנון חריימה, שווארמה סייטן, תבשיל אפונה וארטישוק ועל הראגו עדשים שחורות!

טרנד אוכל מלחמה – אוכל מנחם

מלחמת 'חרבות ברזל' השפיעה על עולם הקולינריה הישראלי בעל כורחו עם שפים שמוצאים עצמם במחסור חמור בכוח אדם ומבשלים לבד וסועדים שרוצים אוכל שינחם להם את החיים הקשים שיש כאן. מסטריט פוד פשוט אך מושלם בטעמיו, דרך מאכלים מוכרים ומשודרגים ועד לקינוחים מפנקים -כי זה מה שהישראלים מחפשים בימי מלחמה...

'פרנה בשוק' , בגלל שזו הפרנה הכי טובה שפגשתם אי פעם!

השף דור זגורי פתח לאחרונה את 'פרנה בשוק' לאחר עשור של עבודות כשף וסו שף במסעדות רבות, כעת הגיע תורו להגשים את עולם הפרנות המסורתי שלו. בכל יום זגורי אופה פרנות מושלמות ותוכלו לאכול אותן בשקיקה – פרנה עם בשר אסאדו בבישול ארוך, פרנת עוף וקרם אבוקדו ופרנה צמחונית עם כרובית. כולן טעימות, רכות ועסיסיות. בעקבות המצב עובדיו של זגורי גויסו למילואים והוא מוצא עצמו עובד לבד, שזו סיבה נוספת לבוא ולתמוך ולפרגן תך כדי בליסה פרנות אגדיות!

מסעדת מלכה

השף נועם מויסה ממסעדת מלכה של השף אייל שני, רוקח תפריטים מותאמים היטב לימות המלחמה, עם אוכל וקינוחים שעושים טוב לנשמה! מרמת מנת הפתיחה של 'שקית לחם' הכוללת לחם שמעיף, זיתים דפוקים, קצף עגבניות, טחינה, צלחת חריפים  - מנה הכי ישראלית שעושה טוב לבטן ולראש, מנת השניצל הזהוב ממולא בפירה בוער שמשקיטה את הנפש ועד לקינוח ההורס של היער השחור שמביאה אור לשולחן!

טרנדוש של אוכל עולמי בסגנון מקומי

עוד מימי הקורונה ואפילו עוד יותר בתקופת מלחמת 'חרבות ברזל', אנשים רבים הפכו להיות פרילנסרים וכפועל יוצא הם מבלים את עיקר זמנם בבית! יש פחות נסיעות עבודה, פחות טיסות לחו"ל ומסעדות רבות שבוחרות להביא את החו"ל הזה לכאן, עם שפע של מטבחים ממקומות רחוקים שמוגשים לנו בצלחת ומטיסים את הסועדים בטעמם הנפלא למדינה אחרת. אוכל רומני, קוריאני, מקסיקני, אמריקאי- כל מה שתבחרו, תוכלו למצוא במסעדות החדשות שצצו כאן בשנים האחרונות.

סלון יווני, מסעדה שעושה טברנה בנשמה

מסלוניקי ועד למרכז ישראל, השף גיא פרץ מציג את מיטב המאכלים היוונים שיגרמו לכם להרגיש כאילו אתם בטברנה בשיא החופש שלכם! תמצאו כאן תפריט חלבי הכולל שפע של מנות פתיחה, דגים, סלטים ומנות עיקריות יווניות עם התיבול המדויק, כמו למשל אנשובי במלח, סיגר לוקוס, גירוס דגים שנפלא – פיתה יוונית, טחינה, בצל וירקות בגריל ואת מנת כיסוני לאבנה המיוחדת.

מיטש – קבב הורס שמביא את רומניה לגוף ולנפש

הקבב המופלא של אורית מושקוביץ נפתח מחדש בשוק הכרמל והוא לא פחות ממושלם ונותן פייט לכל הקבבים של רומניה! יש כאן תפריט שמשתנה מדי פעם אך ממשיך להיות רומני במהותו עם מנות כמו: רגל קרושה, כבד קצוץ, איקרה, נקניקיות פטריצ'יאן בלחם וכמובן גולת הכותרת של המקום שחובה לטעום וכמה שיותר ממנו – הקבב המושלם שיש כאן עם איקרה, ואתם מסודרים.

טרנדוש תפתיע אותי! מנות עם ערך מוסף של דור ה-Z המחוצף

תוכניות הבישול ותחזיות הקולינריה מוכיחים שדור ה- Z (ואלו שאחריו) והצעירים רוצים לקבל יותר מרק אוכל משובח, הם רוצים הרפתקה משך האכילה ועם כמה שיותר הפתעות תך כדי. רבים מהם לומדים בישול בטיק טוק, רואים סרטונים על מאכלי פלאים ושפים מוצלחים והם כבר מרגישים מינימום כמו סגנו של אלוהי הקולינריה, ועם כל הפרטנזיה הזו הם מגיעים למסעדות ומצפים לקבל מנות מיוחדות, אחרות, מדליקות ומשוגעות כי צריך לספק אותם וכמה שיותר!

אוסקר ביסטרו – המקום המושלם להיפסטרים של Z והלאה...

אוסקר ביסטרו, הבר המחליף של האוסקר ויילד, מגשים את כל מה שדור ה-Z והבאים בתור אוהבים – טעם, עיצוב, קורטוב פלצנות, אלכוהול משובח ומנות מעניינות ומרגשות שיש רק כאן. מתפריט בשרי עם טוויסט מזרח תיכוני ומנות סקסיות שחייבים לטעום כמו למשל: ביצה סקוטית – ביצה רכה עטופה בצ'וריסו מפורק ומצופה בפירורי לחם, אסאדו סופריטו – סופריטו ירושלמי עם אסאדו מפורק ותפוחי אדמה וכל זה לצד שפע של יינות וקוקטיילים מפתיעים ועיצוב מתוחכם שמתאים לצעירים שבחבורה!

אלה ותמר – מנות בריאות ומשוגעים עם מיצים מוטרפים להיפסטרים הצעירים..

אלה ותמר הוא אחד המקומות הכי חמים ונכונים להיות בהם, במיוחד אם אתם היפסטרים או כאלה שאוהבים את השילוב הזה של גוף ונפש והתחברות פנימה עם מיצים טבעיים ומפתיעים, מנות מיוחדות ואווירה של הפתעה אחת גדולה ובריאות בנשמה. המקום מגדיר עצמו כמעבדה לחיים טובים והוא מסקרן, מאתגר ומפתיע בכל פעם מחדש! אל תוותרו על אחד מהמיצים המפתיעים והמופרעים שיש כאן כמו The last king – מלפפון, אננס, תפוז, עשב חיטה, לימון וג’ינג’ר או את ה- Interesting – ענבים, אגס, קלמנטינה, קינמון, וספירולינה כחולה ובאוכל כדאי לזלול את כריך גבינת מנצ'גו - צ'אטני תאנים, גבינת מנצ'גו, מחית ארטישוק, זיתי טאסוס וריבת הבית ואת    Mrs. Hanna סלט הכולל מיקס חסות, פילה תפוז, פרמזן, אפונת ווסאבי/אפונה יבשה וסלק – כל המנות טריות, שונות באופיין ומצוינות עם קורטוב של שובבות ותחושה של שונות וצעירות...

טרנדוש של מסעדות מהגרים עם מטבחים מכל העולם

טרנד נוסף שהשתלט עלינו השנה הוא מטבחי המהגרים שהולך וצובר תאוצה בארצנו הקטנה. בערים גדולות כמו ניו יורק לונדון וכעת גם תל אביב, קהילת המהגרים הולכת וגדלה ומביאה איתה קולינריה וניחוחות חדשים כפי שקורה היום למשל בנווה שאנן בתל אביב. יותר ויותר צצות מסעדות שמנגישות לנו אוכל מעולמות רחוקים ופחות מוכרים

כמו למשל המטבח האינדונזי והנפאלי -  יותר חריף, עמוס טעמים, עומק ומרקמים וכמה שיותר שכבות של טעם והפתעות חריפות בפה.

סאקו – יפנית עם טוויסט!

סאקו היא אחת המסעדות היפניות הכי שוות שתפגשו כאן ומתאימה בול לערב יום העצמאות שמעניקה טוויסט שלם ליפניות שהכרתם עד כה. מדובר ברשת פאסט פוד חדשה של אוכל יפני שהוקמה לאוהבי הז'אנר – סושי, גיוזה, ראמן ובאנים עם אווירה של מסעדת רחוב יפנית, כשההזמנות עצמן נעשות ע"י תפריט דיגיטלי. תוכלו להנות עם מנות מושלמות ומגוונות כמו ראמן בקר, תאי רול פיקנטי עם דניס, כוסברה, קנפיו, גיוזה פרגית ועוד שפע של מאכלים מעולים.

גורקה קיטשן – מביאה את נופי וריחות נפאל בשיא העוצמה והטעם

אזור נווה שאנן כבר מזמן הפך למעצמה קולינרית עם אוכל מכול קצוות אסיה וגורקה קיטשן היא מסעדה נפאלית/הודית שחובה להכיר! המסעדה הוקמה ע"י מהגרים מנפאל והודו, כאשר כל המנות שהם מכינים ישלחו אתכם חזרה לטיול של אחרי צבא, עם טעמים הכי מקומיים שיש לנפאל וצפון הודו להציע; מצ'יקן מסאלה, סמוסות מעולות, תבשילי קארי ועד לשיא השיאים שאתם חייבים לטרוף 'מומו' – כיסונים שעשויים עבודת יד במילוי עוף ואת ה'סוקוטי' שזה מנה נפאלית עם ירקות ובשר מיובש.

טרנדוש של מנות ביס ונישנושים שנותנים את כל הטעמים

השנה היא שיא השיאים של הביסים הקטנים, כאלה המכילים בתוכם את כל הטעמים והמרקמים בביס אחד! אותן מנות קטנות, טאפאסים, מגלמות בתוכן את כל יכולות השפים שנאלצים לצאת מגדרם כדי לתמצת שלל כשרונם לכדי ביס אחד קטן, שייספר סיפור שלם לסועד.

פופ אפ לונל, מנות ביס מושלמות ומעניינות!

פופ אף לונל היא אחת המסעדות הכי חדשות ושוות שנפתחו לאחר שהשף שלה ינון אלעל חזר ממילואים. התפריט מושפע מהמטבח הים תיכוני, האיטלקי עם קריצה למטבח הדרום אמריקאי ולמזרח הרחוק והכי חשוב, המנות יקבעו בסופו של יום ע"פ הלך רוחו של השף, כך שכל המנות מיוחדות ומעניינות. שתי מנות ביס שחובה לנסות הוא הסביצ'ה לונל – מנה המוגשת בשתי כפות של שכרון חושים עם כל הטעמים האפשריים שחלמתם למצוא בביס אחד ומנת 'הטאקו מופלטה' עם אסאדו ופלפל חריף, מנות קטנות, מושקעות ומושלמות!

פסאו -שילוב של רופטופ עם מנות קטנות שעושות חשק לחיות

פסאו הוא בר מסעדה שמציע מגוון ענק של מנות קטנות וטאפאסים מעולים על רקע נופי שקיעה מרהיבים ובאווירה של קיץ מענגת עם איזה קוקטייל מרענן ביד. מומלץ לקחת כמה טאפאסים לשרינג למרכז השולחן, כמו למשל: קרפצ'יו סלק וגבינת עיזים, שווארמה טופו בפטריות, סוכריות סלמון - סלמון צרוב חתוך דק עם איולי פונזו, רוטב פלפלים, צילי אדום , עירית קצוצה וקוביות אננס מוגש על ברוסקטה בריוש ואת טרטר ג׳ק דניאלס - סינטה קצוצה על הסכין, איולי חרדל, בצל מוחמץ סגול מוגש על ברוסקטה בריוש.

עלייתם של קוקטיילים צבעוניים ומושלמים!

השנה צצו יותר ויותר מסעדות וברים ששמים את תחום הקוקטיילים בראש, עם שפע של סוגים וטעמים ומדף עם מגוון משקאות המתאימים לכל אדם, באשר הוא הרפתקן. וכמובן שלצד אותם קוקטיילים מוגשות מנות משובחות שמשלימות את החוויה, כשכל מנה הולמת בטעמה את האווירה התוססת והמיוחדת של המקום.

ספייס האוס, בגלל הקוקטייל הכובש

'ספייס האוס' הוא בר תל אביב מצליח ושוקק חיים והוא הדוגמא המושלמת לעולם הקוקטיילים שכבש אותנו השנה. הבר, בבעלותם של המקסולוגים יותם שילה ודן קרייצר, נראה ממש כמו בית מרקחת עתיק עם בקבוקי מרקחות שמיישנים את המשקאות שישולבו בקוקטייל עצמו. וכיאה לטרנד הקוקטיילים, כל הקוקטיילים כאן הם פרי המצאתם של הברמנים, כך ששווה להתייעץ עם המלצר ולספר לו את שאהבה נפשכם. המלצה שלנו היא להזמין את קוקטייל ג׳ין ליצ׳י ורדים  - קוקטייל ג׳ין איכותי בשילוב תמציות ליצ'י ורדים וטוניק או את הפונץ' רום הטרופי העשיר בטעם פירותיי ומופלא לחגיגות יום העצמאות.

לצד הקוקטיילים תוכלו להזמין גם מנות קטנות וטעימות של פטה כבד, קרפצ'ו פטריות, טוסט עם כמהין, פילה מטיאס עם קרוסטיני חמאה ועוד מנות משובחות שמיועדות לשרינג של מרכז השולחן בזמן שתיית הדרינק.

קולולו, לקוקטיילים שמשדרים חו"ל בעברית

בר קוקטיילים מעולה שנפתח בשנה שעברה עם אווירה של חו"ל וקוקטיילים יצירתיים במיוחד הוא 'קולולו' שכשמו כן הוא, יגרום לכם לעשות כזה ועוד בקול רם. הקוקטיילים נעשים בניצוחו של המיקסולוג טל גנץ לצד מנות של נשנושים נחמדים ומיוחדים שיזרמו לכם בטוב לצד הקוקטיילים. אל תוותרו על קוקטייל ה – K SMASH – המחוזק עם ליקר עשבים, מלפפון, פלפל אנגלי ורוזמרין חרוך ואת ה – TIKI VIBE המבוסס על קפטן מורגן עם טעמי פירות, מחית בננה, סירופ פירות יער, מיץ תפוזים ואננס.  בנשנושים, שווה לקחת את הפופקורן הייחודי של המקום  על בסיס גרעיני תירס טריים בטמפורה עם ספייסי מאיו ואת הפרעצל -  לחמניית פרעצל ובתוכה תבשיל של בשר אסאדו בבישול ארוך עם טעמים מעושנים.

*חלק מן המסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
2
פחות אהבתי
2

כתבות נוספות של אורלי בויום

Newsletter Icon